Jump to content

Første PPC stevne...


BigBore

Recommended Posts

Ja da har jeg meldt meg på stevne i Bergen i mårra.

Var på kurs sist helg og hopper i det med stevne før trening... Litt abisiøst kanskje, men pytt pytt...

Følte at det vanskeligste var tiden så nå har jeg kjøpt klokke...

Noen som har tips til en novise innen PPC?

Link to comment
Share on other sites

Ja da har jeg meldt meg på stevne i Bergen i mårra.

Var på kurs sist helg og hopper i det med stevne før trening... Litt abisiøst kanskje, men pytt pytt...

Følte at det vanskeligste var tiden så nå har jeg kjøpt klokke...

Noen som har tips til en novise innen PPC?

 

Klokke er ein god ide, ellers er det viktig å setta seg inn i reglar og skyteprogram slik at du ikkje brukar unødig tid på dette og kan konsentrere deg fullt og heilt om skytingen. Eit godt tips er å laste ned "Lathund for PPC match" nederst på denne siden: http://download.ppc-sweden.com/, printe den ut og gjerne laminere den. Den er fin å ha med seg under matchen, då har du full kontroll på kva som skal skytast. Den er på svensk men det er berre til å redigere den til Norsk før ein skriver ut hvis ein ønsker det.

 

Ellers er det viktig å finne ut kva slags klasse du ønsker å satse på, det blir litt voldsomt å skyte alle klassane på alle stevna, spesielt når ein er i startgropa. Uansett korleis klasse du ønsker å satse på er det ein god ide å dele opp treninga slik at du får best utbytte. For eksempel: ikkje skyt heile 25yards øvelsen på ein gang under trening men ta ein skytestilling om gangen, bruk skivekikkert eller ein annen skytter som spotter/coacher. Snakk med andre PPC-skyttere og få tips om skytestillingane, grep, utstyr osv.

 

Må berre ta med ein artikkel skrevet av Georg Ekstrøm ang. PPC trening, står en del bra der: http://www.ppc1500.se/index.php?option=com_content&task=view&id=121&Itemid=2

 

Lykke til som PPC skytter.

Link to comment
Share on other sites

All grunn til å være fornøyd med den starten :D Litt trening på 50y så er du straks over 1450p. Har du lyst og anledning trener vi PPC i Åsane torsdager fra kl 17 og skyter gjerne en eller to matcher (48 og/eller 60 skudd) fra kl 1800.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...