Jump to content

Schultz & Larsen VS. Lothar Walther 6.5?


volvo242tic

Recommended Posts

Jeg ville valgt LW, men det er meg det. Nå skriver du ikke så mye om type bruk, men LW har god kvalitet på løpene sine. S&L sine løp er sikkert ikke noe dårligere, men ofte så er det andres erfaring og egen som legges til grunn - som i mitt tilfelle. Bruker selv LW løp på en 6,5 og er svært fornøyd med det. Munningsdiameter på 21 mm og 650 mm langt.

Link to comment
Share on other sites

etter min bitre erfaring så er lw piper no forbanna dritt, de kan sikkert levere et og annet bra løp, men de tror jeg det er langt i mellom :lol: jeg har prøvd et i både 22-250, og 6,5 x55, gode og kjente børsemakere som gjorde jobben også, så feilen ligger nok ikke der, i 6,5 en leverte jeg tilbake dritten, og fikk isatt et løp fra en annen leverandør i stede. tror nok det er lengre i mellom gode løp hos lw enn feks kriegher.

aldri mere lothar walther på meg

 

rett meg hvis jeg tar feil her noen

 

men er ikke dansk pipa cut riflet, mot lw som er knappdratt ?? tror nok dansken ligger et godt hakk høyere i kvalitet her

Link to comment
Share on other sites

etter min bitre erfaring så er lw piper no forbanna dritt, de kan sikkert levere et og annet bra løp, men de tror jeg det er langt i mellom

 

Jeg skal ikke begynne å sammenligne S&L og LW løp da jeg ikek besitter kunnskapen som eventuelt behøves, men synes kanskje den over var i overkant skarp og det er da sikkert greit som en motvekt å bidra med egenerfaring.

 

I perioden august 2010 til Des 2011 har vi for oss selv og kompiser snurret 11 ulike LW løp i ulike 6,5 kalibere, 6XC, 223, 338" og 358". Samtlige rigger leverer presisjon bedre enn de fleste av oss kan skyte, dvs bedre enn 15mm/5sk/100m. Ikke flaksegrupper men stabilt meget god presisjon.

 

Ingen av de rustfrie LW piene jeg har brukt uansett kaliber skyter godt med coatede kuler. Hvorfor aner jeg ikke, men resultatene på skiva snakker for seg.

Link to comment
Share on other sites

S&L polerer vel inn trangboring i løpet slik man også får i superpipene til Steyr. Løp med trangboring håndterer gjennomsnittsammo bedre enn løp uten trangboring. Uniforme piper, som jeg tror LE er, er mer pripne med gjennomsnittsammoen.

 

Det ironiske om dagen er at mange kapper vekk trangboringen i hysteriet for å få så korte piper som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt 5 forskjellige piper fra Lothar Walther i 3 forskjellige kalibre. Den eneste jeg har hatt som ikke gikk greit var ei pipe i 6 mm BR: Her hadde børsemakeren gjort en feil, så det var ikke pipeprodusentens feil. Min erfaring er at LW leverer gode piper både i chrome moly og rustrfritt.

 

Har gode erfaringer med piper fra S&L i 6.5x55 også.

Link to comment
Share on other sites

Polere inn trangboring?

Hva mener du med dette?

 

Hvis du polere ei pipe innvendig får pipa større diameter og ei hamra pipe blir produsert med 1/100 større på diameter i munning.

Dette ble gjort ved å flytte hamredoren under hamringen.

Dette ble gjort på de pipene vi hamret på Kongsberg fra 1965.

Før hamring var det trekking og da ble diameteren polert til rett diameter før trekking.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...