Jump to content

Enda en tråd om jervenduk, thermo hunter eller exclusive?


JRT

Recommended Posts

Hei godt folk!

 

skal nå kjøpe meg jervenduk etter mye om og men, for og imot. Har lest det meste om duken her på forumet og andre steder, både argumentene for og de i mot.

Valget falt på thermo hunter, det virket som om det er duken for meg og mine bruksområder. Men i det siste har en tanke slått meg, Den er litt for stor til å være med sommerstid. Og da blir det lettere å legge den igjen hjemme. Så jeg vurderer exclusive, samme mål, men muligheten til å veksle med vattering/for. Prisen er brukbar høy da. exclusive og for= ca.3300kr. MYE penger.

 

Allternativet er da: thermo hunter OG jerven orginal = ca.2800kr dette blir da noe tilsvarende totaløsning, minus muligheten til å bytte issolering. og en litt mindre uforet duk.

 

Hva synes dere? er det verdt å legge i de 500kr ekstra for exclusive? blir vel 1600kr ekstra, vil vel kjøpe begge vattering/fortypene etter hvert :roll:

eller duger orginal thermo?

 

bruksområder? alt mulig, tarp, vinterle, pulkpose til minsten, enmanstelt til meg, gulv i lavvon, poncho osv. kjøper jeg den skal den jaggu brukes også.

 

svar/ erfaringer ønskes?

 

PS! jeg har brukt søkefunksjon, men det er ingen som tar opp akkurat denne problemstillingen eller nevner exclusive noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

Hva med thermo hunter som varmepose og liggeunderlag og heller gå for Helsport sin Fjellduk Pro som regnponcho og til sommerbruk! :smile:

Har hatt en Fjellduken thermo i 10år+ nå. Er kjempefornøyd med den jervenduken og den dagen den takker for seg så blir det en maken.

Men som poncho,tarp o.l. så bruker jeg en regnponcho i steden.

Mye godt kan sies om Fjellduken til Jerven men som regnponcho så synes jeg at den suger!

Blir en Fjellduk Pro fra Helsport til sommerbruk her om noen uker :)

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvilken modell du kjøper pass på at den har det nye og lettere primaloft isolasjonen.

Av spesielle årsaker har jeg nesten en av hver duk jerven har laget, i tilegg har jeg investert i en exclusiv + tykt for + tynt for nettop på grunn av noen av dine gode argumenter.

Mine har mest blitt brukt som ly i regnbyger, erstatning for sovepose, soveposeforsterker. Hvis du skal sove i den må du bruke for pga kondens.

Jeg synes det er genialt og ha med en exclusiv med et for som passer årstiden, duk og for kan brukes hver for seg og ikke minst: Foret tørker 5 ganger så fort når du løsner 2 glidelåser, dette er viktig når turen strekker seg over flere dager.

exclusiv har tettere glidlåser, veier mere, koster mere men har flere muligheter og blir omtrent like klam inni som alle jervenduker.

 

Jeg er aldri på tur uten at jeg har med en jervenduk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...