Jump to content

Steyr/Mannlicher.


auvik

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har hatt og har fremdeles Steyer mannlicher i mitt skap. Har ifra kaliber 222 tom 375.Hadde en i 458 som jeg solgte,angrer på det nå.

Kan ikke si annet en at jeg er storfornøyd med disse riflene,god balanse og ypperlig presisjon.

Det har resultert i at jeg har solgt det jeg har hatt av sako/remington, ingen av disse merkene var i nærheten av mine Steyere.

Så kjøp Steyer du og du vil bli meget fornøyd med rifla,det kan jeg nesten garantere.

 

SSGP2

Link to comment
Share on other sites

Ja det ser veldig bra ut.Kom over en video på Steyr sine hjemmesider som viste pipeskift.Raskt og enkelt og uten at treffpunkt forandret seg.Luksusmodellen kan vel ikke sammelignes model L og S.Ser ut som bolten låser i bakkant av kassen på de.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvilken luksus utgave du har, men hvis det er den gamle med låsknastene bak så skal du ikke bekymmre deg,den kassa er solid nok i massevis,Hylse strekk er en teoretisk sak som har værsert i diverse amerikansk våpen litereatur, men etter at rmington hadde en model med låsknastene bak var dettte plutselig ikke noe problem lengere. Men det er viktig og presisere at det er viktig at alle knastene har et jevnt bæremønster, hvis ikke vil du kunne få litt problemer med presisjon, det samme vil også gjelde for de med låse knastene foran, så kjøp den Steyeren!

 

SSGP2

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hei.

 

Har nylig vært å kjøpt meg en brukt steyr mannlicher sl 222rem med helstokk.

Noen som vet om det er mulig å finne ut av produksjonsåret ut ifra serienummeret på rifla?

Finner litt forskjellig info rundt omkring ang. riflestigningen, min tror jeg har 1-14, mens de nyere tror jeg har 1-9

om jeg har forstått det riktig.

Han jeg kjøpte den av visste lite om dette så jeg prøver her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...