Jump to content

Ønsker rådyrjakt i hedmark i 2012.


Dusty

Recommended Posts

Heisann.

 

Som ny rådyrjeger som også er bosatt i nytt område så prøver jeg lykken her inne. Jeg har anskaffet meg nytt våpen i .243win og ser da etter steder å jakte i nærheten av Hamar, Brumunddal, Nes, Stange, Romedal. Er bosatt i Ottestad og har skaffet meg revejakt samt Duejakt på noen private gårder i området. Når det gjelder rådyrjakt så har jeg forstått at det kan være vanskelig å skaffe seg selv hvis man ikke kjenner noen, og innflytter som jeg er så kjenner jeg absolutt ingen.

Noen som vet av steder jeg kan prøve å spørre eller jaktlag som er åpen for en kar til? Har spurt litt rundt på div gårder, men der er det alltid noen som har fast jakt og de vil ikke la andre jakte i tillegg osv osv. Samme svaret over alt...

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i klubben:) (og Stange) Som du har erfart er det ikke lett å skaffe jakt. Men som ei trøst kan du søke stange viltstellområde. Ikke dyrt. Mener det et ca 500.- pr dyr jeg betalte i fjor. + Småviltkortet. Området er delt opp i ganske små stykker, så det lønner seg å studere litt kart og snakke med noen som er kjent der. (meg f.eks). Ellers kan du jo forsøke Stange almenning... De har delt ut jakt for 3 år i slengen, og jeg har ikke peiling på hvor de er i perioden nå.

Link to comment
Share on other sites

Takk for bra svar. Det skal ihvertfall sjekkes opp begge tipsene du ga meg, ellers får jeg vel bare fortsette å fri til grunneiere. Kjedelig at det skal være så vanskelig, men slik er det vel for de fleste innflyttere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...