Jump to content

Fjærne moduler A-tec CTM 4


EilertseN

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
hvor mange moduler er det forsvarlig å ta av? går det fint å bare ha 2 moduler?

Hva mener du med "forsvarlig"?

 

Demperne bør jo fint tåle at du plukker bort alle moduler. Desto ferre moduler, desto fortere faller trykket i de resterende moduler, og makstrykket i de innerste moduler blir jo ikke noe høyere av stt kruttgassene får en kortere/raskere vei ut.

 

Forsvarlig for hørselen er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tar opp denne da jeg har kjøpt med atec tmm4 som jeg kunne tenke meg å ta av to moduler på. Er det noen som kan si hvordan dempingen blir i forhold til full lengde. Kaliber er 6,5x55. Har også en ctm4 jeg har brukt tidligere, kan tmm med to moduler sammenlignes med ctm med fire?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tatt bort en modul på min ctm 4 demper. Kaliberet er 6,5. Den demper merkbart mindre, men fortsatt demper den brukbart. Rekyl og lysglimt er jo fortsatt betydelig redusert. Fjerna en for å få bedre balanse og mer håndterlig våpen. Jeg testa noen skudd med enda en modul mindre. Men da smalt det for mye etter min mening. Poenget med demper forsvant for mye, om du skjønner hva jeg mener, men rekyl fortsatt redusert og lysglimt veldig lite.

 

Så du får vurdere hva du har mest behov for. Har du behov for å ta bort 2 moduler, ville jeg heller kappa løpet litt. Men det er jo betydelig mer jobb seff.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å prøve det :winke1:

 

Nå bor jeg slik at det ikke er store områder uten folk, og skytebanen åpner først om tre måneder. Skal få testet etterhvert, men lurte bare på om noen har erfaringer. Ballansen i rifla med tmm med to moduler er ca lik som ctm med 4, så håpet at dempingen var noenlunde lik. Da kan jeg selge ctm og får kortere totallengde :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som sagt en CTM4 på ei rifle i 350 Rem mag , og har fjernet 2 moduler på dempern for å få bedre balanse i børsa . Dempinga er kraftig redusert , men tilstrekkelig til å ta bort det råeste smellet . Jakter med løshund og ønsker å skåne øra på bikkja en smule . En kamerat har en TMM4 på ei 9,3x62 og han har fjernet 2 moduler han også . Han syntes det var nok demping :roll: Prøv deg fram er mitt råd .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...