Jump to content

hagleskudd til rogaland


kilden

Recommended Posts

hei grunnet lite tilgang / manglende innteresse fra lokale selgeres side til og føre

diverse hagle ammo og annet jakt utstyr tenkte jeg og bestille fra andre steder i landet

hvor disse produktene lar seg handle,

(ønsker ikke og kjøpe 12/89 til 35-40 kr smellen når det kan skaffes for 6-8 kr)

ønsker okså og kjøpe div andre varer selv om de lokalt ikke mener

att jeg trenger det.

 

er der andre som vil være med på en forsendels så send meg en pm

bor selv i Stavanger men ferdes titt over til nordsiden av fjorden

hvordan og hva vi bestiller finner vi ut,

 

tanken er og ferdele kostnader ved forsendelse av ammo over på litt flere.

Link to comment
Share on other sites

nyskjerrig som jeg er så spør jeg, hvor får man tak i 12/89 skudd til 6-8 kr?:P :P

 

Jaktdepotet i drammen har stål fra federal til denne summen husker ikke nøyaktig ifarte men vet det er rundt den prisen.

 

Kjøpte noen slike ifjor og de virker bra på vilt har tilogmed skutt rådyr med de patronene.

Link to comment
Share on other sites

http://www.nubben.no på bryne har stålskudd i 12\89 til rundt 13-14kr skuddet. (25stk 340kr) Dog duger stål jo igrunn bare til trening. Jeg ville heller undersøkt materialet i haglene for jeg tviler på at 12\89 stål blir solgt noe sted for 40 lappen :lol:

 

men for all del, hvis du finner vismut til den prisen så forlanger jeg en PM asap! 8)

Link to comment
Share on other sites

http://www.nubben.no på bryne har stålskudd i 12\89 til rundt 13-14kr skuddet. (25stk 340kr) Dog duger stål jo igrunn bare til trening. Jeg ville heller undersøkt materialet i haglene for jeg tviler på at 12\89 stål blir solgt noe sted for 40 lappen :lol:

 

men for all del, hvis du finner vismut til den prisen så forlanger jeg en PM asap! 8)

 

 

Schou har 12/89 med BB vismut...Tror den koster rundt 20kr...De har hvertfall på hjemmesida, men jeg finner den ikke i katalogen dems? Vet heller ikke om de har på lager..Men jakt og skytterbua på lillehammer har bestilt denne typen ammo og venter og få de inn på lager i sommer eller seinest tideligt til høsten.

 

Stål er bare elendig hvis du bruker den feil...Små hagel og lange avstander. Stål skal brukes som følger.

 

2 nr større hagel enn du brukte med bly og maks 35meter. Og velg ammo med letteladninger og høyehastigheter. 35gram i 70mm er fy..35gram duger bare i 76mm og 89mm. 32 gram er god ladning med 70mm.

Link to comment
Share on other sites

12/89 til 7,5 eller 14 er mesten 100% forskjell eller om du vil

eller 1300 NKr dyrere for 200 skudd,

blir ikke så mange kronene hvis du bare kjøper noen få skudd, menn når du da skall kjøpe 400 skudd av forskjelligt typer til en husholdning med flere jegere, så prøver en vel og oppføre seg noenlunde økonomisk,

 

men det mest irriterende er att det ikke følges med på utviklingen, slik att de kan føre produkter

som blir testet og funnet bedre i feks fagtidsskrifter og annet.

Er ikke helt enig i att vi Vestlendinger skal ligge noen år bak dem i feks Danmark eller Østlandet når det gjelder tilgang på nye produkter.

for når en da søker ut så kjøper en i et kvanta som rekker til sitt behov, om naboen hiver seg

med så har plutseligt de lokale tapt ca 4-6 årsforbruk, og det er ikke på grunn av prisen for klart du skal kjøpe mye skudd for og forsvare transport pris av ammo, men forde de ikke gidder og følge med i svingene.

Når de i tillegg er så uproffe at de latterligjør en kunde som ønsker og prøve noe nytt, forde de ikke

selger dette produktet og forde de er trege på oppdateringer, vel da er de ikke kjøpmenn.

 

forde hvis en faghandel andre steder prøver nye produkter og bygger seg opp erfaring og kjennskap

med produktene, så er det ikke særligt tillitsfullt når de andre forhandlerene som ikke kjenner produktet ikke

engang legger bånd på seg men harselerer med kunder og dømmer nye produkter nedenom og hjem.

Og dette om produkter, de ikke engang har hørt om før du igjenom sammtalen har gjort dem kjent med det.

 

Dette er ikke spesifikt for jakt og våpen men det er ofte en gjenganger i nisjeprodukter.

Så en kan vel si att en ønsker nokk og snakke med bonden hvis en skall kjøpe ku, men det rekker med noen 10 kroner på Rema hvis en skal kjøpe noen liter melk.

Link to comment
Share on other sites

@benmagne:

<

selger dette produktet og forde de er trege på oppdateringer, vel da..........>>

 

<<.......seg men harselerer med kunder og dømmer nye produkter nedenom og hjem.>>

 

Bare sånn av nysgjerrighet, hvilken butikk(er) har du opplevd dette?

Jobber ikke i bransjen men handler endel av litt forskjellige lokale aktører, og synes det er greit å vite hvile som ikke er til å stole på.

 

 

Hvis du ikke ønsker å "henge ut" disse offentlig kan du sende en PM.

 

Setter pris på om du tar deg tid til å fortelle om dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...