Jump to content

hvilket løp til Tikka T3 Tac


muddyman

Recommended Posts

Noen som vet?

 

Hvilket løp skal jeg velge til min Tikka T3 Tactical?

"Bare" 51cm (20"). Jeg føler jeg ikke får utnyttet potensialet i denne. Vet jeg kunne ha bestillt 24" løp som tilsvarer 61 cm.

Det går mye krutt til å øke hastigheten, men aner en forbedring hvis jeg kunne ha skiftet løpet både med hensyn til pressisjon og hastighet. Da kunne jeg ha bedret ladningene og fått mere stabile samlinger.

 

Min gamle M98 kal 308 har 66 cm og går fabelaktig. Den er og blir ei "hore", men hvilken god pressisjon. Har ikke finnish, ser ikke ut, raklete, gravrust her og der, men med et tykkvegga pipe så skuffer den ikke. Bruksverdien overgår mange ganger markedsverdien.

 

Kom gjerne med innspill.

Link to comment
Share on other sites

God kvedl!

Mitt prosjekt T3 supervarmint (Nesten samme som T3 Tac.) fikk seg en Walther Lothar pipe på 60cm (300 winmag). Håper du finner løpet ditt, tenker at du kanskje skulle hatt en tykk løpsprofil slik som meg, regner med at det er repeterbar presisjon du er på jakt etter og den ikke skal være med på de høyeste fjelltoppene.

Arbeidet mitt ble utført av jakt og friluft, kan anbefale de hvis du ikke skal gjøre jobben selv.

Skriv gjerne dine erfaringer etterhvert som det skjer noe, sånne ting er kjekt å lese og samtidig så er det sikkert noen andre som "sitter på gjerdet" og kanskje lurer litt på det samme :D

 

Gleder meg til å følge denne tråden, stå på!

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet?

 

Hvilket løp skal jeg velge til min Tikka T3 Tactical?

"Bare" 51cm (20"). Jeg føler jeg ikke får utnyttet potensialet i denne. Vet jeg kunne ha bestillt 24" løp som tilsvarer 61 cm.

Det går mye krutt til å øke hastigheten, men aner en forbedring hvis jeg kunne ha skiftet løpet både med hensyn til pressisjon og hastighet. Da kunne jeg ha bedret ladningene og fått mere stabile samlinger.

 

Min gamle M98 kal 308 har 66 cm og går fabelaktig. Den er og blir ei "hore", men hvilken god pressisjon. Har ikke finnish, ser ikke ut, raklete, gravrust her og der, men med et tykkvegga pipe så skuffer den ikke. Bruksverdien overgår mange ganger markedsverdien.

 

Kom gjerne med innspill.

 

Kva for eit kaliber er børsa kamra for? 308 eller 300wm?

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har tikka selv med 51pipe i 6,5-55.var selv litt spendt på det der med hastighet og presisjon med så kort pipe så jeg testa den i kronograf med norma diamond line 8,4 grams kule som er målt til 830m/s i sauer 74pipe. I min så målte jeg d til 825m/s så d er ikke mere en 5m/s tap. Og presisjonen er også veldig god skyter lett en tre skudd samling på 10-12mm på 100 meter.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...