Jump to content

Erfaring med mellomlanding på Heathrow


Anders

Recommended Posts

Hva er deres erfaring med å mellomlande på Heathrow nå?

Skal til Sør-Afrika i mai og må få bestilt billetter. Mellomlandet der en gang for mange år siden, uten problemer.

Men de seinere årene har jeg forsøkt å unngå det. Heathrow fikk vel rykter for å være "ustabilt" for reisende med våpen.

Er det fortsatt slik?

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte BA via Heatrow sist (6mnd siden). De surret en halv time med papirer og masse spørsmål, til tross for at dette selvfølgelig var klarert på fohånd.,

Men husk at det må være minst 2-3 timer for videre flight..

 

Hjemover var det ingen problemer med BA.

 

Et annet problem var at vi hadde tyveri fra flere av våre bagasjer på vei hjem (Johannesburg) etter at vi hadde sjekket inn bagasje.... Ankom Gmoen med tap av skjefte til hagle og sluttstykke til rifle, kikkert, fotoapp, solbriller, sko etc etc....

 

Til og med våpenkofferten hadde de prøvd seg på uten å lykkes.

Noen med samme erfaringer?

 

Reiser nå i april med Air France.... det skal gå greit, tenker jeg

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler deg å forsøke å finne billetter via Frankfurt. Dette er en enorm, men godt innkjørt "reisemaskin" med tysk grundighet :x Både Heathrow og Schiphol har et litt frynsete rykte når det gjelder sending av våpen, Paris har jeg ingen erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

Charley Frog (CDG) må du styre unna så langt det lar seg gjøre.

Om du blir nødt til å fly via CDG, så sørg for å ha et skift med klær, og noen enkle toalettsaker i håndbagasjen. Merk all innsjekket bagasje godt og be til gud om at de ikke får et anfall av kollektiv analfabetisme eller et standard fransk trassanfall den dagen du skal fly.

Personlig så hadde jeg ALDRI sjekket inn våpen om jeg skulle fly via en fransk flyplass.

Link to comment
Share on other sites

Fikk nettopp opplyst at tollmyndighetene ved Heatrow har ansatt 1 person til å ta seg av våpen og slikt der nå!får håpe at dette gir mer gli i systemet der og at man slipper å få problemer....... :wink:

Har reist over cdg paris mange ganger aldrig noe problem ang våpen og ammo der og de tar fortsatt ikke ekstra betalt for våpen i transitt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...