Jump to content

Sette ut båt i Sandvika (Oslo)?


ko-stens

Recommended Posts

Guest graahund

Ellers er det også mulighet på Nesset ved Vinterbro. Like ved Tusenfryd. De har tatt brukbart med ørret på isen der i vinter.

Kjør forbi Tusenfryd mot Vinterbro og fortsett noen få hundre meter og du ser marinaen på høyre hånd sammen med en kiosk. Da er du der :D . Nb, det betyr at isen i indre fjorden har gått opp. Har ikke vært der på noen dager nå. Men sist jeg var der så var isen skikkelig dårlig.

Drøbak er jo selfølgelig et alternativ, der er det ihvertfall ikke is. Og mulighet for og sette ut båt er det også.

Link to comment
Share on other sites

Ai, se der! Det var jo midt i smørøyet det! :) Eller, du har plantet nåla og stukket hull i båten som står klar til utsetting, så en kan si du traff med merkingen, ja! :lol:

 

Takk for fint kart! :D

 

Da spørs det om det fort kan bli denne Kadettangen da. Har overhodet ikke peiling på sjøørretfiske og når og hvor, men det kan en sikkert lese seg til... :oops:

 

Kan ikke akkurat si jeg er lommekjent i Oslofjorden. Har bare fisket i Drøbak og fra Son til Moss, men det er "havfiske" og makrellfiske...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

På Solvik marina må du kjøpe poletter for å åpne bommen ned på slippen. Du må derfor være innom når kiosken er åpen for å få kjøpt disse. Du kan bruker de til å åpne bommen når som helst på døgnet.

På Kadettangen er det ikke noe bom eller noe slikt, men heller ikke fullt så bra slipp. Der må du også finne parkeringsplass på 'offentlige' plasser.

Link to comment
Share on other sites

Du har kansje fått den hjelpen du trenger, men jeg vet dette har vært tema inne på www.baatplassen.no , et meeget fyldig og fint forum for dem med interesse for båt :) Et søk der inne vil nok gi deg svar i bøtter og spann tipper jeg :) God tur på sjøen..!!! Lurer litt på å ta min egen røverskute ut av vinterdvale nå i påsken :D

Link to comment
Share on other sites

Nede på Vollen i Asker har jeg plantet båt flere ganger. Dessuten er det en meget bra Sjøørretplass;) Mellom markørene på kartet har jeg dratt mye fisk. Her er også en plass som duger.. Parker på museumet, og gå langs sjøkanten. Det var et gjerde som stakk litt ut i vannet sist jeg var der, men med båt så slipper du naturligvis dèt problemet.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, da har vi vært på tur!

 

Det ble ikke Kadettangen, for der var det jaggu is enda! Heldigvis hadde vi tatt med gummibåt i stedet for jolle, for da var vi ikke avhengig av rampe.

 

Vi tok en tur ut på Bygdøy, for kompisen skulle se på en jobb der, og da spurte jeg likegodt en tilfeldig forbipasserende om muligheter for å få ut båt, og det var det, like ved Frammuseet.

 

Kom oss ikke utpå før i halv tolvtida, men det var greit. Litt surt i været, så vi hadde ikke planer om å være utpå så lenge.

 

Fikk en torsk på 3,5 kilo etter å ha passert Frammuseet på tur mot Huk. Tatt på Strike Pro wobbler. Putret videre forbi Huk og stoppet og kastet litt der, da med Cobra (Tasmanian Devil) i friske farger. Ikke noe napp, så vi dorget oss tilbake, men rett utenfor Huk nappet det kraftig. Veldig kraftig til å være det som kom opp, en liten sjøørret!

 

Så da fikk jeg min første sjøørret noensinne! Hele 530 gram (hårfint over minstemålet, 38 cm!)... Men moro var det da. Kjente ikke noe mer på turen. Var utpå i tre timer. Ikke den store fangsten, altså, men det var en kjempefin tur. Artig å prøve noe nytt og. :)

 

Ellers gjorde vi oss litt kjent i områdene rundt fjorden. Kadettangen, Bygdøy og Ingiærstrand. Frister nok mest å prøve Kadettangen neste gang.

 

Takker for gode tips! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...