Jump to content

Bør jeg bytte løp?


mannen i gata

Recommended Posts

Jeg har en Brno 601 kal 308 og har litt lyst på ett kaliber som har lettere kule og flatere kulebane. Har sjekket og løpet kan byttes og gjenges for lyddemper til en pris av 4800. Da kan jeg bruke den lyddemperen jeg allerede har til både 308 løpet og 243 løpet.

 

Men når man først har satt på et nytt løp, er det da bare bare å bytte tilbake? Det må vel til børsemaker, og jeg lurer heller da på om det er lurt å f. eks kjøpe en ny Howa 1500 og gjenge løpet på den.

 

Hører noen ganger om folk som har flere løp, men det er kanskje på dyrere rifler... :?:

 

Hvordan er det å skyte jaktfelt med 243, mht varmgang?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en Howa i 243 til jaktfelt. Kan ikke si at varmgang er noe spesielt stort problem. Nå lader jeg sjøl og bruker ikke de heiteste ladningene til jaktfelt. Det bør vel ha noe å si for varmgang.

 

Hvorfor ikke heller kjøpe deg ei ny børse i 243, eller aller helst i 6,5X55 som jeg bruker nå. I praktisk bruk vil du ikke merke stor forskjell på disse. 6,5X55 er mere fleksibel og du har mere ammo og komponenter å velge i til en rimeligere penge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...