Jump to content

Funksjoneringsproblemer med Remington 1100


brand

Recommended Posts

Har hatt flere av disse og vanligvis funksjonerer de perfekt. Den jeg har nå er det stadig problemer med. Tomhylsa står fast i utkasteråpningen eller ligger igjen i mekanismen. Dette gjelder uansett ammo. Har byttet gasstetningringer men det hjalp ikke. Har hørt at returfjæra for sluttstykket kan være problemet. Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ejektoren eller utdrageren kan være slitt..kanskje er gasshullene fra løpet til gassmekanismen noe tett.

 

Er rekylfjæra rusten og stiv, da går sluttstykket ikke helt tilbake og hylsene blir ikke kastet ut....er rekylfjæra slitt og svak, da pløyer sluttstykket i full fart tilbake og hylsene blir kastet ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...
On 3/17/2012 at 9:20 PM, furuoglyng said:

Ejektoren eller utdrageren kan være slitt..kanskje er gasshullene fra løpet til gassmekanismen noe tett.

 

Er rekylfjæra rusten og stiv, da går sluttstykket ikke helt tilbake og hylsene blir ikke kastet ut....er rekylfjæra slitt og svak, da pløyer sluttstykket i full fart tilbake og hylsene blir kastet ut.

 

Takk for svar. Lurer på om du er inne på noe her. Sluttstykket «spiser» hylsene og klemmer de fast. Så med andre ord sluttstykket går tilbake og fram igjen før hylsa er ute. I fremre posisjon.

 

Om alt fungerer som det skal, når jeg lader med kun et skudd og fjæra fungerer og jeg skyter,  skal da sluttstykkeyende opp i bakre possisjon? Nå ender sluttstykket opp foran, kun ladet og skutt med et skudd


i fare for å virke dum, hvor sitter rekylfjæra?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...