Jump to content

Halvauto vs rekyldemper


rypejegern

Recommended Posts

Om du ikke har, så bør du skaffe deg gode aktive hørselvern til jaktbruk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller satt på ei god kolbekappe.

Husk også et en halvautomatisk 9,3 ikke spenner stort mer enn en kraftig ladd 6,5 :wink:

 

Helt enig. Har 9,3 i M98 selv. Litt mer krevende enn standardkalibre, men helt håndterbar med litt trening. "Verst" er 285grs, de har litt snert i rekylen, men i en halvauto bør de oppleves som mye mykere. 325grs "skyver" selv i en standard M98.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gode aktive hørselsvern :) Dette er min browning bar nr 2 en i 308w og en nå i 9,3.

Til å være halvauto er den ganske frisk i rekylen. Har ikke lyst på demper på 9,3 da den skal være så kort som mulig. Jakter ikke med hund så trenger ikke ta hensyn til hunde ører. Er klar over at 9,3 med 45 cm pipe og rekyldemper kommer til å høres. Så blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Jakter vel i det man kan kalle tatt vegetasjon :wink: ikke mye fine hoggst flater å poste på her i høye nord. Elgene jeg har skutt har blitt skutt etter at de er lokket inn på kort hold. Ser ut som om det blir trenden framover. Så derfor kort løp med tung kule i lav fart. Ja pluss at jeg liker korte kompakte våpen. Får byggd justerbar kolbe til den nå hos børsemaker, så browningen blir helt som jeg vil ha den.

Ny kolbe i tre med justering, kort pipe og Kahles CBX 1,1-4. Blir ei go børse :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...