Jump to content

Flashman gjør ting han ikke kan...


Flashman

Recommended Posts

I avdelingen for Flashman skyter øvelser han ikke kan, var turen herom dagen kommet til Metallsiluett, Luftpistol med tildels lugubre resultater.

 

13 av 40 på stående øvelsen og 18 av 40 på Fri (liggende).

 

Ufattelig krevende øvelse på de dryge holdene 5,10,15 og 20 meter.

 

Hadde med meg både stor og liten junioravdeling og klarte såvidt å holde storjunior unna med ett treff på stående øvelsen.

 

Skal nok gjøre unna luftrifle øvelsen i samme gren ved en høvelig anledning, samme figurstørrelse (type liten, mindre, bitteliten og minst) men på dobbelt avstand - skytestilling stående, anbefaler å teste øvelsene på det varmeste.

 

Skjøt hos Eidsvoll Sportsskyttere Metallsiluettgruppe hvor jeg har vært medlem ett par år uten å få somlet meg til å forsøke øvelsene. Lånte en Morini uten skjeftehylla for å få plass til pølsefingene.

 

Justeringer på siktet fritt etter hukommelsen, opp 22 fra bunn på 5 meter, 20 på 10 og 15 meter og 21 på 20 meteren. Potter fra 500 skudds boks.

 

Uhyre morsom og utfordrende øvelse som anbefales på det varmeste. Jeg skal gjenta erfaringen, samt få med meg luftrifleøvelsen, og antagelig andre øvelser også, kan ikke tenke meg annet enn at rifleøvelsene er særdeles interesante og sannsynligvis ganske ydmykende. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Flashman gir meg flashback..Så jeg svarer med noe av det samme :wink:

 

Hyggelig at du hadde det morsomt Flashman. Jeg er imidlertid litt flau over at jeg ikke husket/hadde tid til å få lagt inn informasjon om stevnet hverken på dette forumet eller på airgunworld. Litt for mye å gjøre for tiden og alt for lite tid å gjøre det på :oops:

Jeg skal gjøre mitt beste for å få slike ting på plass bedre tid i forveien før neste stevne, slik at vi kanskje kan få med enda flere på skytingene på Eidsvoll.

 

Når det er sagt så opplevde jeg søndagen som en stor suksess med tanke på tilstrømning av skyttere, vi opplevde tilløp til trengsel på standplass og folk som stod i kø for å låne klubbvåpen for å kunne skyte :shock:

 

Når man skyter metallsilhuett luftrifle er ikke avstandene dobbelt så lange, det er over dobbelt så lange hold 8-)

20m (kontra 5m), 30m (kontra 10m), 38,5m (kontra 15m) og 50m (kontra 20m) :sniper

 

Det skytes også en Fri øvelse med rifle, slik at de som føler for det kan ligge å skyte, men det er selvfølgelig uten kunstig støtte :twisted:

 

Du husker innstillingene av siktet overraskende godt, kanskje du egentlig er en metallsilhuettskytter kamuflert som noe annet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...