Jump to content

våpenkjøp i Sverge


kilden

Recommended Posts

våpenkjøp i sverige

 

hvordan går mann frem for og kjøpe våpen i sverige

for brukt og nytt hos henholdsvis privatperson og fra forhandler,

 

de har adskilligt bedre utvalg av forskjelligt der borte,

 

vet jo reglene på våres side men hva er reglene på svensk side

er det feks en eksportavgift som automatisk fordyrer bruktkjøp vesentligt

 

hadde en drøm om en halvauto tidligere men den sto ikke på lista over godkjente jaktvåpen i norge

nå ser jeg att den nye loven kan godkjenne etter hva som er godkjent i de andre landene,

dette vil kunne gi meg annledning il denne børsa allikevel uten og betale 5000,- for godkjenning.

 

men igjen hvis jeg vet hvordan dette skal gjøres event kostnader så er muligheten for denne rifla noe nærmere.

må mann, hvis mann reiser bort og henter selv betale mva. eller går det etter regler for annet mann handler på

tur.

Link to comment
Share on other sites

lærte iallefall i norby/strømstad/marknaden i sverige (den rett etter svinesund der "hønan agda" ligger hehe)

 

at der var det jaggu en butikk som solgte ammo gitt! Litt billigere enn norge...

 

s&b (greit jeg liker det ikke i .357, men det funker utmerket i revolver) .44 ammo til f.eks 199sek 169nok for 50-

 

og alt jeg trengte, men ikke hadde med meg, var våpenkort... pokker.. så ammo fikk jeg vite var bare å ha med norsk våpenkort så gikk det fint! Bare huske det neste harry tur..

Link to comment
Share on other sites

lærte iallefall i norby/strømstad/marknaden i sverige (den rett etter svinesund der "hønan agda" ligger hehe)

 

at der var det jaggu en butikk som solgte ammo gitt! Litt billigere enn norge...

 

s&b (greit jeg liker det ikke i .357, men det funker utmerket i revolver) .44 ammo til f.eks 199sek 169nok for 50-

 

og alt jeg trengte, men ikke hadde med meg, var våpenkort... pokker.. så ammo fikk jeg vite var bare å ha med norsk våpenkort så gikk det fint! Bare huske det neste harry tur..

 

Det kan bli dyrt om du blir stoppet på grensa, for du må importtilatelse for å innføre ammo.

 

Fjernet av hansen deluxe. Tenk før du skriver :!:

Link to comment
Share on other sites

Jeg importerte en Weatherby 460 W,by i vinter.

Først må du få selgeren til å ordne en utførselstilsånd.Link til dette papiret:

http://www.tullverket.se/download/18.4a ... v730_1.pdf

Det koster ca600 sek.

Husk å få med kvitering på kjøpesummen fra selger,sammen med utførselstilsånd.

Kjør innom tollbua når du forlater sverige og betal 25% moms på kjøpesummen.Det er ikke tollavgjift på våpen.

Kjøper du hos våpenforhandler så får du igjen Svensk moms.

I tilleg må du fremvise godkjent kjøpetilatelse fra Norsk politi.

Egentlig ikke noe problem å gjøre dette selv. :D

Link to comment
Share on other sites

Husk å få med kvitering på kjøpesummen fra selger,sammen med utførselstilsånd.

Kjør innom tollbua når du forlater sverige og betal 25% moms på kjøpesummen.Det er ikke tollavgjift på våpen.

 

Slipper moms om kjøpesummen er under 6000NOK. Men den summen innkluderer også harrykvoten, bacon og alt det andre en handler der borte.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...