Jump to content

Erfaringer med Sonic Trim Brake?


smaug

Recommended Posts

Hallais,

 

Er det noen som har fått testet Sonic Trim Brake på 6,5x55 børse? Har fått med meg at Vektor bremsen er veldig god men den ser så bøs ut at jeg prøver å skygge litt unna den, i allefall til andre bremser er vurdert. TM'en ser helt grei ut og kunne godt tenkt meg å fått den dreid ned i overgangen mellom løp og brems slik at den er helt flush med løpet og deretter sprayet alt med Duracoat. Er det andre runde bremser der ute som ikke har gasskanaler vendt nedover?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes et hav av komper det er bare å søke på nettet.

Hadde nok vært skeptisk til trimbrake ser for meg unbrakoskruer som kommer flyvende etterhvert.

Jaktfall har ein veldig liten og billig brems m lyddemper gjenger tigga igjen hulla som havna under funker som bare d.

 

S

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Låner tråden.

 

Fikk en trimbrake i posten i dag. Har demper som jeg kommer til å bruke på innmarksjakt. Tanken er å bruke trimbraken under "lengre-hold-skyting" på papp, samt muligens under postering/jakt.

 

Skal prøve den i morgen. Hva kan jeg forvente? Rekylreduksjon? Mer støy? Stor treffpunktforandring i forhold til rifle uten noe frampå løpet?

 

Førsteinntrykket ser bra ut. Gjengene passet fint på alle riflene. Den veier ingenting, og er omtrent som en lepsyl i størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Venter i spenning på erfaringene dine. Så en på Jaktdepotet når jeg kjøpte demperen min der og den ser jo helt ok og ikke så jævla tacticool. Angrer litt på at jeg ikke bare kjøpte den bare for å teste om ikke noe annet men nå da til 308 pipa.

Link to comment
Share on other sites

Skjøt litt med riflene i dag. Prøvde Trimbraken på Tikka Sporter og Tikka Lux, begge i M55/.308w. Standplass låvedøra gav bra trøkk, men med øreplugger og vanlige hørselvern/klokker var det ikke så stort problem.

Rekylen ble redusert. På Sporteren, som er stødig og tung, var det lite å merke av rekylen. Dempet rekylen sikkert like bra som A-tec tmm-5. Lux`n skjøt jeg først inn med jaktammo uten noe frampå løpet. Med trimbraken endra tp. seg 4 cm til høyre og 5 cm ned.

Skjøt noen Trainer 123 grs. med Tikka Lux/trimbrake, og det gikk fantastisk bra. Samlingene krympet inn til en klistrelapp/3 sk.

 

Skjøt i noe som ligner "benk". Tettet tre hull på undersiden. Vanskelig å si helt effekten da rifla ligger stødig fra før av. Prøvde ikke frihåndskyting.

 

Trimbraken er liten. Rekylen reduseres. Fornøyd med kjøpet. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...