Jump to content

MS pistol 27.-29.april 2012


001

Recommended Posts

Kongsberg MetallsilhuettSkyttere (KMS) inviterer til årets første approberte MS pistolstevne på Meheia.

 

29. april kl 09:00-17:00

 

Åpent stevne, alle pistoløvelser.

Forhåndspåmelding kreves for Fri 2 1/2size.

Forhåndspåmelding ønskes også for andre øvelser.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har fått melding om at Notodden pistolklubb arrangerer et endags stevne på Meheia MS bane lørdag 28. april. Dvs. dagen før KMS har sitt stevne 29. april, dette er et samarbeidsprosjekt for å kunne tilby MS skyttere en helg med mest mulig skyting.

 

KMS kommer i tillegg til å holde banen åpen for trening/innskyting fredag 27.april fra ca 15:00

Husk treningsavgift 20,- pr. pers. (nybegynnere skyter/trener gratis)

 

Det blir med andre ord en fin skytehelg, med mange muligheter for dem som ønsker å skyte inn sine våpen og få deltatt på to stevner. Dette gir også muligheten for å kunne skyte de samme øvelsene om igjen. Det er plass for å sette opp telt/campingvogn for dem som måtte ønske det.

 

Send gjerne en PM om det er noe du/dere lurer på, eller spør i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en tøff helg!

Det frister veldig å ta en tur, jeg må bare finne ut av en fornuftig overnatting. Det er vel kaldt på heia der i slutten av April.

 

Jeg skulle gjerne hatt noen ladedata til min nye Contender i 30-30Win. (Med ekstra løp i 44mag.) Som jeg gjerne skulle fått prøvd snart.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For å ta en oppsummering og en påminnelse:

KMS holder banen åpen for trening 27. fra 15:00, hvis været tillater det vil det bli muligheter for grilling (hver enkelt holder grillmat og drikke selv).

NPK arrangerer stevne 28. 09:00-17:00 startkont 100 pr start med kvantumsrabatt. Alle pistoløvelser er approbert, men det kreves forhåndspåmelding i Grov Fri 2 1/2 size.

KMS arrangerer stevne 29. 09:00-17:00 startkont 100 pr start med kvantumsrabatt. Alle pistoløvelser er approbert, men det kreves forhåndspåmelding i Grov Fri 2 1/2 size.

Link to comment
Share on other sites

Det vurderes å sette opp mulighet for å prøve de nye Fri 2 øvelsene (som ikke er i regelverket ennå).

Det er de samme øvelsene som tidligere med følgende endringer:

Grov Fri 2 skytes på 1/2 størrelse figurer (samme størelse som Field pistol) på avstandene 50, 100, 150 og 200m

Det kreves minimum kaliber .243/6mm for å delta i denne øvelsen.

 

Fin Fri 2 skytes på 1/5 størrelse figurer (samme størrelse som Fin rifle) på avstandene 25, 50, 75 og 100m

 

For at disse øvelsene skal settes opp kreves det forhåndspåmelding av min 3 skyttere.

Forhåndspåmeldingen må være mottatt senest torsdag 26.april 2012 klokken 12:00

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg kan hive meg på en runde med den "nye" fin fri 2 på lørdag, med Exemplaren. Er det påmelding via forbundsia? Håper jeg kan få skutt meg inn på treningen på fredag. Jeg er fremdeles dårlig forberedt til stevneskyting.

Jeg lurte uansett på å stille i dagens fin fri 2, er det mulig å skyte begge?

 

Ellers håper jeg at jeg kan få trent og evt. skutt inn 30-30´n, for kansje å stille i en grov klasse på lørdag. Også hadde det vært artig å få prøvd 44 RM løpet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...