Jump to content

Taurus pt1911 erfaringer.


Hedmarkingen

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Pass deg for Taurus, jeg har sett mye rart ang. revolvere fra dem. Mye småfeil og problemer har dukket opp over tid. Det er mulig en årsak til at de ikke blir markedsført noe videre i Norge lenger?

 

1911 pistoler med singelstack magasiner begynner å bli aktuelle igjen, jeg ser at yngre generasjoner som skyter praktisk har et nostalgisk øye til Classic-klassen.

1911 er en legende som frister mange i våpengarderoben, ja.

Jeg ser på banen i min klubb at noen "rocker" dem opp med litt "Harry"-skjefteplater osv. Der er det litt lov å skeie ut. Her er det mange "Legoløsninger". Personlig preg!

 

Selv har jeg en 1911 Colt jeg kjøpte på slutten av 80 tallet, jeg stortrives med den.

Jeg merker at flere sikler litt etter enkle "Army-1911er" uten for mye påkostninger.

 

Selv lurer jeg på hvem som markedsfører Springfield i Norge. Hvis noen gjør det, så markedsfører de seg dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Taurus PT 1911 .45 ACP ble testet i siste nr av Vapentidningen (nr 1 2012) og få gode karaktærer. Det som er på minussiden er att siktene (som er Heinie) ikke kan justeres i høyden, kun i sidled. Og så mangler det en magasinbrønn.

Kvalitet virker ifølge artikeln, ikke vare noe problem. Bra kjøp da den er verdt pengene og litt til er konklusjonen :D

 

Er en to sider test så kansje verdt og kjøpe bladet hvis du er intressert av dette våpnet.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Var innom holstad Våpen i Sarpsborg i sta.

 

De driver å jobber med en avtale med Taurus nå. De skal faktisk i noen forhandlinger med de i helga så de vil derfor holde stengt denne helgen til og med mandag.

 

Dersom du fortsatt er interessert i Taurus 1911 så hør med de :D

 

 

Holstad våpen har foresten en helt upåklagelig service.

 

Rett og slett den beste kundeservicen jeg har vært borti (Bare for å skyte inn en ting)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...