Jump to content

Ladd utrustning i Östfold området


Zejtan

Recommended Posts

Hej folkens.

Erat forum har blivit invaderat av en Svensk, säkert inte den första :mrgreen:

 

Jag har under veckan som varit beställt all min laddutrustning för att äntligen komma igång, har funderat i ett par år nu, och råkade impulsköpa sakerna på fredagens kväll.

 

Så under veckan som komma skall, så skall det fås fram lite kulor krut å tändhattar.

 

Då jag är boende i sverige, men jobbar i Norge med utgångspunkt i Sarpsborg.

Så undrar jag om nån kan rekomendera nått ställe i Östfold området med bra priser på diverse material.

 

Cheers

 

Ted

Link to comment
Share on other sites

Morrn !.

Skall kolla in hemsidan du länkar till å kolla vart det ligger, skall till kontoret i sarp imorrn så kanske kan få tid å svänga inom där då redan för en snabb titt.

Jag jobbar som kyltekniker hos YIT, Men jag är fortfarande boende i Sverige ( Strömstad ).

 

Jag köpte Lee 50th aniversery kitet, råkade klicka på lite väl många "kägg i korgen" knappar å slutade med att det inhandlades.

 

Lite knasigt med tanke på att jag egentligen bestämt mig för att köpa Hornadys Lock n load kit.

Men när jag beställde det så drogs pengarna från kontot, och sen kom ett mail att "vi skickar inte detta till dig....".. Typiskt....

 

Så nu blev det ett Lee, dock med vetskap om att det finns lite att önska hos pressen men den får ev bytas i efterhand om jag känner av det samma.

 

Kommer att börja ladda 308 för mig och 30.06 för kompisen. Och förhoppningsvis 338 lapua mag om jag hittar rätt bössa för ändamålet.

 

 

 

Edit: Holstad vapen ligger nästan rakt bakom mitt jobb's kontor :lol:

Link to comment
Share on other sites