Jump to content

Ladd utrustning i Östfold området


Zejtan

Recommended Posts

Hej folkens.

Erat forum har blivit invaderat av en Svensk, säkert inte den första :mrgreen:

 

Jag har under veckan som varit beställt all min laddutrustning för att äntligen komma igång, har funderat i ett par år nu, och råkade impulsköpa sakerna på fredagens kväll.

 

Så under veckan som komma skall, så skall det fås fram lite kulor krut å tändhattar.

 

Då jag är boende i sverige, men jobbar i Norge med utgångspunkt i Sarpsborg.

Så undrar jag om nån kan rekomendera nått ställe i Östfold området med bra priser på diverse material.

 

Cheers

 

Ted

Link to comment
Share on other sites

Morrn !.

Skall kolla in hemsidan du länkar till å kolla vart det ligger, skall till kontoret i sarp imorrn så kanske kan få tid å svänga inom där då redan för en snabb titt.

Jag jobbar som kyltekniker hos YIT, Men jag är fortfarande boende i Sverige ( Strömstad ).

 

Jag köpte Lee 50th aniversery kitet, råkade klicka på lite väl många "kägg i korgen" knappar å slutade med att det inhandlades.

 

Lite knasigt med tanke på att jag egentligen bestämt mig för att köpa Hornadys Lock n load kit.

Men när jag beställde det så drogs pengarna från kontot, och sen kom ett mail att "vi skickar inte detta till dig....".. Typiskt....

 

Så nu blev det ett Lee, dock med vetskap om att det finns lite att önska hos pressen men den får ev bytas i efterhand om jag känner av det samma.

 

Kommer att börja ladda 308 för mig och 30.06 för kompisen. Och förhoppningsvis 338 lapua mag om jag hittar rätt bössa för ändamålet.

 

 

 

Edit: Holstad vapen ligger nästan rakt bakom mitt jobb's kontor :lol:

Link to comment
Share on other sites

Riktig det med hvor Holstad ligger. Fra YIT kjører du veien mot Kalnes, og like før du kommer fram til undergangen under E6 tar du opp til venstre. Sving inn til venstre akkurat etter bilskroten, og Holstad ligger på høyre hånd etter et par hundre meter, samme bygget som uthyrning av maskiner.

 

Hvis du leser Ladeboken vil du se at der rekommenderer de sterkt Lee Aniversary, i alle fall til nybørjare. Kjøpte denne selv for noen måneder siden, og det har vært svært nyttig å bruke denne og lære de enkelte trinnene i i ladeprosessen. Når du kjører en og en av trinnene i ladeprosessen er det også veldig enkelt å se hvor du gjør feil, for vær sikker, du kommer til å gjøre feil! :mrgreen:

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Då arbeider vi to langt ifra hverandre.

 

Sånn sirka 200 meter. Jeg sitter snett over gata fra deg i If bygget.

 

Jeg lader 9mm, .40, .38 special, .223, og 308win.

Har en dillon 650, som jeg kjører volum på og en 550 til litt mindre batcher, har planer om at kjøpe meg en 550 til som jeg kun sk akjøre large primers på.

 

Gutta på Holstad har MYE kunnskap rundt hjemmeladning, og det er alltid hyggelig og stikke innom og ta seg en kaffe og litt små prat.

Link to comment
Share on other sites

janove: skall vi se, Infotjenester, inspiria eller qualety hotel/badeland med andra ord =)

 

 

Ken Adams: Med tanke på den korta flytten och det negativa med flytten, så måste det vara ett fruntimmer inblandat, fruntimmer äro av ondo :mrgreen:

 

såklart har du rätt.. Men till mitt försvar så var husen billigare, räntan lägre, elen billigare i Halden än i Strömstd den gången. Det som kostade mer var egentligen endast bil och den följde med som flyttgods :wink::wink:

Men ja, idiotiskt i dag, speciellt när jag jobbar kvar i Strömstad :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser på høyre side når du kjører forbi Quality så har du If, samme bygg som Peab og Innovasjon Norge.

 

Arbeider som sagt i If.

 

 

Ligger inte IF inne i sarp på St mariegt ? ( jobbade på en firma tidigare som låg på samma gata, desutom har jag lyckats lösa ut brandlarmet på if där en gång :forvirra: )

 

janove: skall vi se, Infotjenester, inspiria eller qualety hotel/badeland med andra ord =)

 

 

Ken Adams: Med tanke på den korta flytten och det negativa med flytten, så måste det vara ett fruntimmer inblandat, fruntimmer äro av ondo :mrgreen:

 

såklart har du rätt.. Men till mitt försvar så var husen billigare, räntan lägre, elen billigare i Halden än i Strömstd den gången. Det som kostade mer var egentligen endast bil och den följde med som flyttgods :wink::wink:

Men ja, idiotiskt i dag, speciellt när jag jobbar kvar i Strömstad :thumbdown:

 

 

hus: check

Räntan: Check

bil som flyttgods: Check

jobbar i strömstad: Wait w00t !! :shock:

 

 

Vart i Strömstad jobbar du då ? Kankse nån man vet vem det är, vet du vem jag är ?, finns inte så många Ted i Strömstad lixom =)

Link to comment
Share on other sites

kontoret på Eurocash, 2vån på Oslovägen. Är -72 från Näsinge, Johan S, tror jag vågar anta vem du är Ted E?

 

 

Stämmer väldans bra det.

 

Tror inte jag har en aning om vem du är :(

 

Men hälsa Jan =) han jagar med "oss".

Han är en tursam jävel. :mrgreen:

 

 

 

 

 

Var inom Holstad idag en snabbis för att reka lite, skall se om jag kan ta en sväng tid på torsdag efter jobbet igen då man kanske har lite tid att kolla runt lite mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...