Jump to content

Tips til kjøp av villtkamera med MMS funksjon...?


Mr.Polar

Recommended Posts

Har bestemt meg for å kjøpe meg et viltkamera.'

Har søkt rundt her på kammeret,å det er flere tråder om emnet,både kjøp og tips.

Men siden jeg ikke har raskt bredbånd tar det et år å lese gjennom alt,så jeg lager meg en ny tråd om temaet.

 

Som sakt..jeg skal ha et kamera med MMS funksjon..12MB bilder og HD filmopptak.

Batteriene kan godt være av typen AA..å vare så lenge som mulig.

Blits eller IR er jeg ikke sikker på. Hva er beste?

Pris?? Åjada..billig hvis det går?

Minnekort av typen SD micro kanske?

Finnes det kamera med et rådløs fjernkontrol som lar seg aktivere filming på lang avstand? Ca 80 til 100 m?

Her er garantert flere her inne som har handlet MMS kamera fra utlandet. Hvor handlet dere og til hvilken pris?

Kom med anbefaliger på hvilket kamera jeg bør titte på,å hva jeg ikke bør titte på?

På forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd det du linker til, men har prøvd jhatijakt med 12 mp. Det sender bilder når det er + grader, - grader er det ustabilt. Scoutguard sitt mms kamera er akkurat det samme i minus grader, blei kjøpt 4 stk fra jaktdepotet før gaupejakta. Alle fungerte fint her hjemme i stua å den dagen vi satt dem ut, etter det er det kommet ett bilde av å til. Gaupa har gått forbi to av kamera to ganger på begge. Avstanden til gaupa var 4-5 m å kameraene har ikke tatt bilde engang, 10 minus var det den natta. Men finner du ett kamera som fungerebra i kulda så sleng meg en PM.

Link to comment
Share on other sites

@ Stian84: Har du prøvd med tilkobling av eksternt batteri? For meg så virker det som at batteriene "sovner" når det er kaldt, sikkert avhengig av batterikvaliteten. Jeg monterte ekstert 6volt fritidsbatteri som jeg la i ei kasse i finskfiner og isolerte med 5cm isopor. Denne graver jeg ned i snøen. Funker utmerket til nå, -22 på det kaldeste og har ikke merket noe ennå.

Link to comment
Share on other sites

Har fått testet Acorn cameraet litt...

Dette kameraet funker i kulde(testet ned til -10), minuset er at den er litt treg.....og at bildekvaliteten er litt dårlig (nattbilder Ir)

Dette kameeraet har eg bare lånt, eg kjem nok til å vente litt før eg handler meg mms kamera,rekner med at dei blir betre etterkvert.

Acorn koster ca 2500,-

Har ikkje testet mms funksjonen...

 

Å montere eksternt batteri til viltkameraet er forøvrig det einaste som funker i streng kulde, uten at det koster skjorta

 

Om ir blits skremmer?? ja med videofunsjonen på.

Har sett at rådyr på forautomaten blir veldig skeptiske når kameraet filmer, ellers virker det som om dei ikkje bryr seg om det blinker litt når det tar bilder..

Rev og gaupe har også reagert med ir blits, men det er ikkje ofte... hvis kameraet tar seriebilder hender det faktisk ofte at gaupa kjem bort til kameraet av rein nysgjerrighet.

Om du vil ha eit kamera som leverer sylskarpe dag og nattbilder så kan eg varmt anbefale Wingcam kameraet, denne er uten mms funksjon....men billig ca. 1800,-

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg bestillte low-glow modellen ja..samt 20 stk Lithiums batterier fra Energizer..

Dette er dem eneste batteri som duger i kulda.

Jeg er ikke så opptatt av fantastisk biledkvalitet på nattbilder..jeg vil bare vite hva som skjer på åta :)

Litt sånn kjærring-nyskjerrig jeg :P

Håper å ha det i.l.a 2-3 uker.

Prisen var ca kr.1950.-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...