Jump to content

Anschutz mod.525 (.22LR halvautomat)


GM2

Recommended Posts

Joo.. men bare bittelitt, og 25 år gamle minner. En kollega av meg kjøpte en slik for "blinkskyting" Det viste seg etterhvert at han hadde en oppfatning om at nabolagets katter var passende blinker... Det ble det leven av, men det har jo ikke så mye med børsa å gjøre.

 

til saken så skøyt vi inn på 25 og 100m, og koste oss ganske lenge med min BRNO og hans lyddempede Anchutz. Presisjonsmesig var de ganske like, men tyskeren var klart penere laget. Avtrekket var så som så, slik det gjerne er på halvautoer. Funksjon og presisjon var upåklagelig, men børsa paffet ganske høyt fra utkasteråpningen med den ammoen vi hadde da. CCI standard tror jeg.

Personlig likte jeg ikke det utstikkende magasinet noe særlig, og skull ejeg hatt en Anchutz (gjerne!) så blir det en boltsak. Gjerne enkelskudds.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik en.

 

Veldig godt fornøyd med den.

 

Et tips: Sjekk låsebolten i bunnen av kassen. Hvis den sitter for løst får du dårlig presisjon på rifla.

Min hadde det da jeg kjøpte den. Fikk den ganske billig, og tror det var grunnen...

 

Har ikke hatt problemer med hverken forkilinger eller noe annet med min, den eter all ammo jeg har foret den med.

Det eneste "klagepunktet" er at når jeg setter opp selvanvisere så går det fort unna en "brick" med skudd...

Men, mengdetrening har også sine sider da :-)

 

Min er også gjenget for demper. Har samme erfaringen som trombone; det slipper en del lyd ut gjennom utkasteråpningen.

Skyter stort sett uten demper selv av den grunn. Like greit å ha hørselvern.

 

Lykke til med valget. Det er ei driftsikker børse med god presisjon, det er min erfaring i hvertfall.

 

- Roger

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kanskje nevne at pr.i dag har jeg ikke en sånn rifle,men hvis behandlingsstoppen på halvautorifler opphører så står den helt klart på "lista mi"over mulige modeller etter at jeg har sett hvilke erfaringer andre har med den. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...