sindre.S.K Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Nei dette er ikke et trykk spørsmål. Har ei lee o presse. Når jeg skal sette kula så får jeg en bulk i hylsa rett før halsen, om jeg ikke trykker armen helt inn så går de helt fint. Har prøvd og stille sett skruen langt opp, men får fortsatt bulk. Det er luft mellom hylse holderen og dien. Hva skal jeg justere på for kunne bare trykke armen helt i bunn uten og deformere hylsa? Jepp jeg er en fersking på dette ( som ikke det forklare seg selv i teksten ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufus Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Sett hylse i holderen og sett pressa i høyeste possisjon. Skru så dia ned til du merker motstand og ca 1/2 omdreining opp. Burde bli bra da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sindre.S.K Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 Takker skal prøve de med en gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 -Vi går utifra at du har en ferdig sizet/kalibrert hylse og at pressa di står der uten noe verktøy i -sett i riktig hylseholder -skru kuleisetterdien litt inn/ned i pressa -sett en kalibrert hylse i hylseholderen -senk håndtaket på pressa forsiktig helt ned slik at hylsa entrer dien -skru dien nedover til du kjenner den berører hylsa (det du kjenner er at krymppekanten i dien treffer hylsemunningen) -skru dien 1/2-3/4 omdreining ut -hold dien fast og skru til låsemutteren -skru kuleisetterstempelet nesten helt ut/opp -sett den valgte superduperkula oppi hylsa og før kule/hylse opp i dien -skru kuleisetterstempelet ned til du kjenner det berører kula, trekk hylsa/kula litt ut og skru stempelet litt ned -før kule/hylsa helt inn i dien -ta ut patronen og sjekk lengden mot ladedata -gjenta i små stepp til du har rett patronlengde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sindre.S.K Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 Sett hylse i holderen og sett pressa i høyeste possisjon. Skru så dia ned til du merker motstand og ca 1/2 omdreining opp. Burde bli bra da. Fungerte som bare det dette Er de mulig og fikse de bulka patronene uten og ta ut kula og krutte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts