Jump to content

Rust i hagleløpet... HJELP!


storm

Recommended Posts

Til min store forskrekkelse så oppdaga jeg i dag rust i ene haglekammeret på Lanber Gyttorpen min :shock:

Det var ikke i selve løpet, men i kammeret (der du stapper inn patrona :lol: )...

Den har ikke vert brukt siden i vinter, men for en måned siden tok jeg den fram for å pusse over den og olje den, men gjorde det tydligvis ikke godt nok :?

Pussa grundig over den med Slip2000 (som forøvrig er det beste pusseluriumet jeg har prøvd) og Hoppes #9 våpenolje. Dette ble gjort med pussetwist. Så ofra jeg bronsebørsta, og brukte den i drillen, og da reiste en god del brunt, men det er fortsatt en del igjen :(

 

NB! Det var/er ikke noen rust klumper det er snakk om, "bare" brun overflate. Kjenner ikke forskjell på overflata med finger'n :?

 

Så da spør jeg dere Kammerater om hjelp...

Hva skal jeg gjøre for å få vekk rusta :?:

Link to comment
Share on other sites

Det er mye lurt man kan gjøre selv, både for og bedre problemet, eller gjøre det verre :?

Jeg hadde gått til en kompetent børsemaker, med utstyr for og polere opp hagleløp/kammer.

De gjør det på under et kvarter, og ikke koster det allverdens heller (etpartrehundre).

Da er du hvertfall helt sikker.

Velger du hjemme metoden, kan du risikere at du kun glatter over rusten, da kan den utvikle seg videre til gravrust uten at du ser det, og da kan det være gjort i mange tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...