Jump to content

blånering av løp!


jnl1000

Recommended Posts

Mulig et dumt spørsmål, men jeg har en fin sako 75, 6,5x55. Den er allroundrifla mi, og er med på det meste! Kjøpte den brukt med et lothar walther løp som er rustfritt mens resten er blånert. Når jeg fikk i børsa brydde jeg meg mer om annet. Går det an å blånere löpet. Er førnøyd slik det ee, men irriterer meg litt på en ellers fin børse!

Link to comment
Share on other sites

Ok, ska lese litt om hva slags behandling det er. Regner med å levere til børsemskker uansett for en slik jobb. Målet er jo å få rifla å se litt finere ut, men også at behandlingen tåler litt. Det er jo overkommelig å skifte løp også, men siden den skyter så pass bra føles det litt dumt også.

Link to comment
Share on other sites

Har nylig fiksa opp en mauser og brukte svart matt duracot kan absolutt anbefales. Vet ikke om alle børsiser duracoter da dette er en spray/malings finish. Jeg kjøpte shake and spray kitet. Synes resultatet er mer enn godt nok, men best sluttresultat får du nok ved bruk av airbrush. Evt. kan du jo sende det til Durano.no for lakering. Lykke til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tok du med hele låskassen også, siden jeg regner med at det blir en mattere yte på duracoaten enn blåneringen. Det høres ut som det er en reversibel prosess, hvis det ser snålt ut. Tåler den litt juling? Hvis det er lyst under kan det fort bli styggt ved små ripor?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...