Jump to content

Noen som har eller har hatt 7-30waters her?


Mas-36

Recommended Posts

Lurer på om noen har erfaring med nevnte kaliber? Har fryktelig lyst til å skifte løp i en Marlin 336 til dette kaliber :mrgreen:

 

Får min egen del så blir det samme bruk som nå med ett håp om litt flatere kulebane. Altså rådyr og småvilt i skog og medium skuddhold(over noen jorder og slik).

 

Så fyr løs om noen har brukt 7-30 Waters.

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja utvalget i flatnesede 7mm kuler er begrenset vet om 2-3 typer. Nosler har sin NP og Speer har en Sp hot-core og jeg mener det skal være en til også. Planen er å gjøre som jeg gjør i dag og lade med spissekuler og 1 i kammer og 1 i magasinet. Skjeldent man trenger flere enn 2 skudd likevell. :wink: Så tanken er kuler med bedre BC pluss en patron som skal gi høyerehastighet samt jeg vil da velge ett lengere løp 60cm mot 51cm som 30-30win løpet er.

Link to comment
Share on other sites

Joda stemmer det 5,6x52R, men den bruker .227 kuler og ikke .224 som normalt men med ett 224 løp og hjemmelading så går det. Var det ikke Raudnakke som hadde det her inne en gang? Du har også en 6mm basert på 30-30 hylsa og en .257 kaliber kalt .25-35 win(6,5x52R i europa) Men jeg er bestemt på 7mm utgaven denne gang så blir det kanskje ett mindre kaliber senere en gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...