Jump to content

hvem har 17hmr til cz455?


snacktical

Recommended Posts

Prøv å ta kontakt med ABC Fritid på Lade og hør om de kan bestille opp helt våpen (varmint eller thumbhole) i 17HMR for så å la deg kjøpe pipa.

De har god service der så hvis du kommer med et lite frieri så skal du ikke se bort fra at det ordner seg.

Etter å ha vært i kontakt med Schou, fikk jeg vite at CZ foreløpig konsekvent ikke lager nummerlike CZ455 Thumbhole Varmint i .17HMR. Sannsynligvis fordi dem setter alle Varmint .17HMR-pipene på CZ American som er lettere å selge.

 

Er redd jeg må si meg enig med Sauer, og si at du må vente til sommeren med Thumbhole-versjonen. CZ 455 American får du derimot både i Standard .17HMR og Varmint .17HMR.

Link to comment
Share on other sites

American Varmint? Det er en utgave jeg finner dårlig med info rundt.

 

Varmint og Thumbhole Varmint er vel de to utgavene med tykk pipe. Jeg fikk opplyst at mangelen på piper i løsvekt skyldtes at komplette våpen ble prioritert.

 

Trådstarter må gjerne vente til sommeren for min del, men jeg gadd i alle fall ikke det så jeg sitter her med en Varmint med piper i 22LR og 17HMR. (ja, begge pipene er tykke)

Link to comment
Share on other sites

American Varmint? Det er en utgave jeg finner dårlig med info rundt.

 

Varmint og Thumbhole Varmint er vel de to utgavene med tykk pipe. Jeg fikk opplyst at mangelen på piper i løsvekt skyldtes at komplette våpen ble prioritert.

Beklager, ser på Schou Varmint at det var "CZ 455 Varmint" og ikke "American Varmint". Og ja, det var samme forklaringen jeg også fikk - og at dem prioriterte .17HMR pipe-produksjonen til CZ 455 Varmint, siden den er mer poppis enn Thumbhole-varianten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg forstår det slik at det er 3 forskjellige løpstykkelser å få til diverse 455:

Standard, American og Varmint.

Mitt spørsmål er, går det å sette et 17 HMR løp som hører til en american på en thumbhole (varmint) rifle?

Edit: Ser i en annen tråd at det skal fungere fint, bare veldig frittliggende løp.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...