Jump to content

problem med løpsvelger på hagle


larsieboy

Recommended Posts

hei. jeg har nettop kjøpt med en silma finnskogen, og er veldig fornøyd!! var på skytebanen i dag da jeg begynte å klø meg i hodet fordi jeg ikke skjønte bæret, våpenet hadde et problem med løps velgeren eller noe? fordi da jeg prøvde på duble så fikk jeg bare av ett skudd, så jeg lurer på om det er noe mekanisk eller om det er noe annet?

dette er mine teorier så langt

1 våpenet var dårlig smurt så det fungerte ikke

2 at det er manuell løps velger

3 at den er kammret for 1289 men jeg brukte sikkert noe svakere ammo(den man får tak i på løvenskiold) da tenker jeg på at det ikke ble sterk nok rekyl til å spenne det andre løpet

4 at det er feil i våpenet

 

 

setter pris på om man har lignende erfaringer med samme våpen evt hva de gjorde for å fikse det??

det ville vært bra hvis jeg skulle skjønne noe av det!!

 

uansett takk for svar!!!! :) :)

Link to comment
Share on other sites

Prøv med litt kraftigere patroner (t eks.36grams jaktskudd), for å få igang det hele. Skulle tro at det er litt størknet olje som spøker her.

 

Du kan også prøve uten skudd i, med å klikke av ett løp (husk med klikkpatroner i), og deretter la bak-kappen få et bestemt støt som skall simulere rekylen og se om du dermed også kan klikke av det andre løpet.

 

bobby.

Link to comment
Share on other sites

Glemte å skrive hva det mest sannsynlig er. Det kan være så mangt men mest sansynlig så er det en liten grad på den ene vinkelen på løpsvelgeren. det kan faktisk være noe så enkelt som at du har "feil" skytestilling (tar opp rekylen litt galt) Har selv opplevd å fått inn våpen mange ganger som funker for meg men ikke for kunden. da må man file en litt annen vinkel inne i mekanismen så funker alt som det skal etter på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...