Jump to content

Jaktterreng rødrev skedsmokorset?


SKEDSMO

Recommended Posts

Det området fra korset og mot hellerudsletta og nittedal , må du være grunneier for og få jakte, ikke mulig og få kort av de heller. Har prøvd mye for å få lov men det svaret jeg fikk av viltnemd og grunneierlaget var at selvom jeg hadde fått lov av en grunneier så ville jeg bli anmeldt for tjuvjakt vis noen som ikke var for revejakt fikk nyss om det..

Link to comment
Share on other sites

Hø? Hvordan kan noen overprøve grunneier? Er det forbudt fra kommunen sin side?? Er det bare bonden sjøl som kan jakte der...? Hva med resten av familien...og venner og annen slekt?? Høres jo helt tullete ut.

 

Du kan jo selvfølgelig alltid bli anmeldt. Spørsmålet er om du faktisk har gjort noe straffbart, hvis bonden har gitt deg lov til å skyte rev på hans jord...

 

Jeg mener ikke at du tar feil, men hvordan har dette gått til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er sånn i Nittedal at all jaktrett er satt bort til jaktområdene gjennom tinglyste avtaler. Så fordeler områdene jaktrett. Dermed kan man ikke gjøre en avtale med den enkelte grunneier. Men jeg er usikker på om dette også gjelder på innmark.

 

Det gjelder hver eneste millimeter av den potetkommunen jeg har vokst opp i (nittedal)

 

Og det betyr at i nittedal da, sim eroppdelt i 5 eller 6 områder må man søke, og ordningen da er at man kan søke småvilt, elg eller rådyr, og så kommer detfine, det er kun et småvilt kort per område, og da erdet hele 5 eller 6 stk som får jakte småvillt i kommunen av 23000 innbyggere.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at noen av områdene i Nittedal selger småviltkort, men bare gjennom annonser i Varingen. Bare sesongkort da.

 

 

Det er de samme områdene, det blir "lyst" ut i varingen vært år at nå er det på tide og søke:)

 

Men for all del , er jo bare og prøve:)

 

Jeg for min del ga opp etter utallige forsøk hos grunneiere og fant et annet sted:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...