Jump to content

Spørsmål om s&w 460


Myshild

Recommended Posts

Jeg går og lurer på om jeg skal bytte ut min 629 mot en 460 XVR.

Lurer på hvordan det er med ammo i denne kaliberen. Vil jo tro at i eventuell konkurranse skyting vil det være mest naturlig å gå for 454 Casull. Ser for meg at det er lurest å lade selv med tanke på ammo kostnad, men må jo få tak i tomhylser og slikt til å begynne med.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Link to comment
Share on other sites

Lade selv lønner seg da det koster 600kr ca for 20skudd i butikk, hylser og kuler får du hos http://www.hjemmelading.no" target="_blank

De selger hylser på midway også. (der får du bokser med 500stk)

 

Stod noe om at det fulgte med forskjellige kompensatorer. Følger det med en uten så man kan bruke den i magnum 2?

Du kan ta av kompensatoren når du bruker den i magnum 2.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går og lurer på om jeg skal bytte ut min 629 mot en 460 XVR.

Lurer på hvordan det er med ammo i denne kaliberen. Vil jo tro at i eventuell konkurranse skyting vil det være mest naturlig å gå for 454 Casull. Ser for meg at det er lurest å lade selv med tanke på ammo kostnad, men må jo få tak i tomhylser og slikt til å begynne med.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Du bør lure litt lenger, og først og fremst finne ut av hvorfor du lurer.

 

Litt å tenke på:

1: Tyngre våpen.

2: Større våpen.

3: Våpenet presterer normalt ikke så godt uten god hastighet og lange hylser, glem 45 longcolt og presisjon. Her det 454 og oppover som gjelder (= mer rekyl).

4: Med god hastighet er presisjonen normalt ok.

5: Ferdigrullet amo er sanseløs dyr.

6: Hjemmelading er fortsatt ganske så kostbart, spesielt om man ikke støper kulene selv (for å kompansere andre kostnader).

7: 44m gjør normalt (for de fleste) jobben bedre (Mag 2), om konkuranser er intensjonen.

8: Er enormt morro å skyte med (selv om enkelte som har skutt ett par dusin full pupp skudd på en kveld, har endt opp med å kjøre bil hjem med håndflatene, da fingrene ikke fungerte lenger).

9: Mye og brutalt kjapp rekyl (ikke noe stort hærlig saftigt skyv her nei, mer som 9mm på steroider). Som nevnt brutalt (44m er kos).

10: Kun en god grunn til å bytte en 44m ut med en slik, og det er at tante blå ikke lar deg ha begge to. Slik at man må bytte for å ha det litt morro av og til.

 

Så nå kan du si til deg selv, at du ønsker deg en 460 for de at den er tøff, og morro. Og at du ikke har intensjoner om/behov for å skyte mag2 utover en sjelden gang for morro skyld.

I så fall er det bare ett å si, løp og kjøp. :wink:

Link to comment
Share on other sites

8: Er enormt morro å skyte med (selv om enkelte som har skutt ett par dusin full pupp skudd på en kveld, har endt opp med å kjøre bil hjem med håndflatene, da fingrene ikke fungerte lenger).

Det er ikke så ille som folk skal ha det til. Skøyt noen tønner med enhånds doubleaction så fort jeg kunne forrige helg. ( uten å treffe spesielt bra selvfølgelig ). Den kommer med bra gummigrep, og man får ikke vondt i det heletatt. Eneste som begrenser antall skudd man skyter på en dag er prisen på skudda.

Link to comment
Share on other sites

Så nå kan du si til deg selv, at du ønsker deg en 460 for de at den er tøff, og morro. Og at du ikke har intensjoner om/behov for å skyte mag2 utover en sjelden gang for morro skyld.

I så fall er det bare ett å si, løp og kjøp.

 

Ja det er jo hovedsakelig for at den er veldig kul og at jeg liker smell. Hadde det vært lov hadde jeg kjøpt en Desert Eagle .50.

Jeg skyter M2 i konkurranser når det er mulig, men det er relativt begrenset antall spesial felt stevner på sørlandet. Blir kun et par i året.

 

Har prøveskutt en med 454 casull, og det var ikke spesielt mye trykk i det. Kjente det så og si ikke i hånda.

Det jeg virkelig kjente var ammoen jeg fikk med .44 når jeg kjøpte den. Var noen skudd som må ha vært lada med anriket uran.

Sparka som en hest på syre. I forhold til dem så var fabrikk ammo slapp. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...