Jump to content

Greps størrelse på GSP Expert


badass007

Recommended Posts

Hei eg tenkte og kjøpe meg ein GSP Expert, men har ikkje annledning til og prøve/holde denne.

Ser att grepet kommer i S/M/L, men finner ingen tabell på denn ang. størrelser.

Målet over knokene mine er 97mm og det tilsvarer vel L på andre pistoler, så eg rekner med det blir L grep på meg.

Men er det noen her som har erfaring fra denne pistolen, eller noen som har måttet bytett grep p.g.a. dei kjøpte feil størrelse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en brukt GSP og har skutt over 30 000 skudd med den så langt. Jeg aner ikke vhor mye den har gått før dette. På gode dager skyter jeg i blant 50 serier med den og CCI ammo, så den duger fremdeles. Har aldri hatt trøbbel med den i .22, men utkasteren brakk for meg i .32 og måtte skiftes. Jeg bruker imidlertid nesten aldri 32. løpet.

 

Jeg var ikke helt fornøyd med grepene på den. Jeg fikk med to da jeg kjøpte, det originale Walther-grepet som forrige eier hadde fiffet litt opp med stålplast, og ett grep som ser ut som GSP-Expert-grepet, blått og trehvitt laminert. Jeg bestilte et Nill-grep. På Websiden til www.nill-griffe.com ligger det en anvisning på avtegning av hånden og hvordan du fakser/mailer denne til Nill for å få grepet direkte tilpasset din hånd. Jeg er meget fornøyd med grepet mitt nå. Jeg fikk mitt grep levert til en kamerat i Tyskland og tok det med hjem etter et besøk. Kostet vel noe i underkant av 200 Euro hvis jeg husker rett. Du får det vel levert i Norge også, men da vet jeg ikke priser og hvem som leverer.

 

Lykke til :)

 

Istmus

Link to comment
Share on other sites

Har vel samme hånd som deg og str L, men opplever at det ikke er tykkere rundt, men heller lengre, så jeg har plastret på med barnas modelleringsleire foreløpig for å forsøke å få det optimalt til min hånd. Holdt en hammerli for en stund tilbake og det grepet var perfekt, skal høre om det var originalt..

Link to comment
Share on other sites

Der tok jeg feil, det var en benelli jeg holdt og grepet er originalt, det har en klump som passer godt inn i håndflaten min når jeg griper, samtidig har den ei "renne" og når jeg griper skjeftet så danner det seg ei pølse med hud ved de innerste leddene og den passer perfekt i den rennen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vet siden jeg pratet med Harald Stenvåg nå i kvels at han har bestillt opp en rekke S og M grep fra Tyskland nå. Mener Experten kom med L og M som standerd og ikke S? Lar seg bestille hos Harald på telefon 31 28 67 22 eller mobil 940 39 249.

Merkelig nok trenger mine korte småpikefingre M.v Karl Nill er vel ett like bra alternativ, men det er jo heller ikke gratis akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...