Jump to content

Dårlig presisjon Remington 572


tomant

Recommended Posts

Som overskriften sier så har jeg veldig dårlig presisjon i min Remington 572 pumpesalong.

Spredning på opp til 10 cm på 50 metern, og ikke noe mønster i "samlingene".

Salongen har har ca 6-7000 skudd gjennom løpet, er dette årsaken?

Kjøpte den for 12 år siden, og har aldri fått den til. Rifla er laget i 1982. Har byttet 3 sikter, nå sitter det en rimelig

Nikko Stirling 4x40 på toppen, ingen forskjell i skiva.

 

Har prøvd forskjellig ammo; CCI standard og Stinger, Federal, Remington, Eley. Eley samlet best,

og Stinger gikk som forventet ikke. Noen satt ikke i skiva på 50 metern med Stinger (15 m luft skive.)

 

Har lettet avtrekket til kiloen, ingen hjelp i det heller. Originalt ganske tungt avtrekk.

Pusser løpet etter bruk, samt demonterer hele børsa og rengjør den med gjevne mellomrom.

 

Håper noen har noen gode forslag for å få opp presisjonen, for det er en sabla gøy "plinkesalong" for meg og

ungene,når den treffer selvanviseren :D Har forresten kjøpt ei CZ 455 american med 17 hmr og 22lr løp i ren irritasjon over pumpesalongen.

Mer enn fornøyd med presisjonen i den, spesielt 17 hmr :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke til rem. 572, men ser av bilder at den har samme løpsfeste som rem. 552 (halvautoversjonen av 572,en jeg har skutt litt med). Det er vell ikke akkurat av det mest robuste. Derfor ville jeg om du har pææng laget en skinne som er festet til løpet og er så lang at den også går over låskassa. frese 11 mm spor i skinna, men husk at du tar mål for at den ikke skal være i kontakt med låskassa altså frese vekk en del av skinna. Jeg laget en slik skinne til en rem. nylon 66 og presisjonen ble både jamnere og bedre. Men husk de hullene som skal bores ned i løpet. der ville jeg beholdt 2.5 . 3 mm gods. husk trange gjenger dvs mindre borr.. og husk at montasjen festes med kontramutter og ikke skru skuen hardt i bunn. det vill lett bli bulker i løpet. Men ikke noe sveising fast til løpet. det blir bare uønskede spenninger og blir lett noe ræl Håper du kjenner noen på et mekanisk verksted som ikke tar seg skyhøye honorarer feks en yrkeskole, et fengsel eller en vernet bedrift. Finner du en ferdig montasjeskinne på nettet da håper jeg du legger ut nettadressen. Jeg har prøvd men fant ikke noe direkte. Det går kanskje ann å shimse under ei piccatinny eller weaverskinne i stål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...