Jump to content

Tabbe! Trenger råd.


Jetfalcon

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Jeg har da klart å sette pistol tennhetter (CCI large pistol) i riflepatroner (270W)... Talentløst selvfølgelig.

 

Heldigvis oppdaget jeg det før jeg begynte med krutt og kuler, men alikevell først etter 200 patroner.

 

Så mitt spørsmål til dere med mer kunnskap og erfaring enn meg: kan jeg la tennhettene stå i og lade patronene ferdig og bruke de? Om ikke så vil jeg anta at det ikke er en videre god ide å bruke ladepressen til å presse dem ut? (da gjennstår det vel bare å sette seg ut på terassen med rifla skremme kråker med "løskrutt"?)

 

Håper noen gidder og forbarme seg over en nybegynner og gi meg et svar så jeg ikke ender med å ødelegge rifla eller meg selv.....

 

På forhånd takk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har gjort det samme selv... valgte å ta ut hettene... årsak:

Pistolhettene er "bløtere" i godset... fare for "punktering" av hetta... gasslekasje bakover.

Tennmiddelet varierer fra pistol til riflehetter.. endret treffpunkt.

 

Jeg fjernet "expanderknappen" fra utstøteren.. tok dem ut i pressa.

Link to comment
Share on other sites

Hehe fort gjordt det der.

 

Du har som jeg ser 2 gode løsninger.

 

1. Ut på veranden og skremme fugler med løsskudd.

 

2. På med splintsikrebriller(skytebriller) og dytt de forsiktig ut i pressa. Har gjordt det før og ikke opplevd noen har gått av. men bruker briller slik i tilfelle. Hettene har jeg brukt til treningsammo i tilfelle de skal ha blitt skadet.(bedre med klikk på banen enn i skogen :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Mange takk for gode råd folkens. Også godt å se andre har gjort det samme he he.

 

Så tenker jeg får på med briller og eventuelt hørselvern og bruke pressa.

 

Litt mindre sårende for stoltheten enn å måtte sitte på trappa og smelle i vei til spott og spe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...