Jump to content

Bonaire - tropisk fiske


Shadob

Recommended Posts

Tenker på å dra dit i slutten av februar/begynnelsen av mars, og har lite lyst å dra alene.

10 overnattinger, leiebil, dobbeltrom på bed&breakfast, fly t/r Oslo, blir ca. 16-17000,-.

 

Jeg er helt blank på tropisk fiske, men det må da kunne gå an å suge til seg noe kunnskap iløpet av noen dager.

Kanskje det er noen tips å få av lokale der også.

 

Så hvis det er èn (eller gjerne flere) som kunne tenkt seg å blitt med, ville det vært flott.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg kommet i kontakt med èn som leier ut rom, bil og som er fiskeguide.

Pris for 10 overnattinger inkl. bil, og 4 t guiding første dag (mer trenger vi vel ikke) – er USD 1500,-.

Er vi to som reiser – blir det USD 750,- (ca. kr 4500,-)

Og det må da vel være en fordelaktig pris?

Antar at han også kan plotte inn noen aktuelle fiskeplasser på et kart for oss – så vi slipper å lete altfor mye i blinde.

Flybilletter var i går kr 10300,- fra Oslo.

Altså – ca. kr 15000,- for hele pakken.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg booket fra 27.2 til 9.3.

 

Ser at det er noen få plasser på flyet igjen :winke1:

Kona ville være med til Afrika - hvis jeg dro dit - men ikke til Bonaire :shock:

 

Afrika?

Hva kan hun gjøre der i forhold til en paradisøy i Karibien????

Med unntak av å følge meg - og filme :wink:

 

Èn av filmene jeg har - ser man tydelig at hun skvetter - når 454`en knaller ned en Blue Wildebeest :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

En flott tur - men som med alt annet - må man lære/skaffe seg erfaringer.

 

Men noen bonefish ble det.

 

Neste gang (om ikke altfor lang tid :wink: ) - skal jeg dra nytte av 10 dgr. med lærdom - og tømme flats`ene for bone :D

 

Kona trivdes - og t.o.m. jeg trivdes uten å fiske hele tiden :shock: .

 

Det sier noe :wink:

 

Guide trenger jeg ikke neste gang - og turen blir derfor svinebillig :) - da jeg også har skaffet meg alt av nødvendig utstyr (akkurat som jeg ikke hadde det fra før :roll::D )

Link to comment
Share on other sites

Bra du hadde en fin tur, ble det mange bonefish?

Det er en veldig fin plass, rolig og avslappende, de vet ikke hva stress er der. :D det er en grunn jeg ferierer i karibien hvert år.

Som sagt tidligere så skal jeg til guadeloupe neste vinter. Du er hjertlig velkommen til å bli med. Ser du tenker på ny tur snart. Når og hvor? Vil ikke anbefale karibien på sommeren da det bli jævlig varmt. Vi snakker 40+++

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...