Jump to content

Bytte Fra Fiberoptisk til jernsikte?


Drottinn

Recommended Posts

Jeg har byttet til justerbare sikter på grunn av at jeg ønsket helt sorte sikter og justeringsmuligheten. Er godt fornøyd med valget.

 

Ser at du har mange spørsmål rundt Shadow, kan være greit å starte eller forsette på en tråd om den i stedet for å starte så mange nye tråder. Det ligger mye bra info om denne pistolen her inne. Har du sett tråden som faksen/think har om shadow?

Link to comment
Share on other sites

han faksen prater bare drit om den på youtube.

 

lager bare nye tråder ang nye spørsmål om samme våpen :D

 

så på linken din ang deler, vet ikke helt hvordan man kan montere en slik jern framsikte på våpenet, pga virker

som shadow har støpt inn den fiber optiske holderen.. vil ikke lime fast jern sikte :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har byttet til justerbare sikter på grunn av at jeg ønsket helt sorte sikter og justeringsmuligheten. Er godt fornøyd med valget.

 

Ser at du har mange spørsmål rundt Shadow, kan være greit å starte eller forsette på en tråd om den i stedet for å starte så mange nye tråder. Det ligger mye bra info om denne pistolen her inne. Har du sett tråden som faksen/think har om shadow?

 

btw finner ingen tråder ang bytte av front sikte til shadow fra fiber til jern..

 

som sagt må være vanskelig pga ser ut som holderen er støpt fast..?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så vanskelig. Forsiktet står i et spor og kan bankes ut forover etter at du har fjernet bolten som holder forsiktet fast. Til hele denne jobben trens det en hammer og en dor av passelig størrelse. Hvordan du skal få det av er ganske selvforklarende.

På forsiktet jeg kjøpte måtte jeg lage et lite hakk i underkanten slik at denne festebolten fikk plass igjen når siktet skulle på. Du trenger en fil og gjerne en skrustikke.

 

Baksiktet sitter ganske godt fast, men også dette står bare i et spor og kan dunkes ut til venstre(Når du holder pistolen med løpet fra deg). Det nye siktet bankes på plass etterpå. Det du trenger her er en treklubbe/hammer av plast el. en bit lær eller noe annet til å legge mellom sikte og hammer og en skrustikke til å sette fast sleiden i. Ganske enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så vanskelig. Forsiktet står i et spor og kan bankes ut forover etter at du har fjernet bolten som holder forsiktet fast. Til hele denne jobben trens det en hammer og en dor av passelig størrelse. Hvordan du skal få det av er ganske selvforklarende.

På forsiktet jeg kjøpte måtte jeg lage et lite hakk i underkanten slik at denne festebolten fikk plass igjen når siktet skulle på. Du trenger en fil og gjerne en skrustikke.

 

Baksiktet sitter ganske godt fast, men også dette står bare i et spor og kan dunkes ut til venstre(Når du holder pistolen med løpet fra deg). Det nye siktet bankes på plass etterpå. Det du trenger her er en treklubbe/hammer av plast el. en bit lær eller noe annet til å legge mellom sikte og hammer og en skrustikke til å sette fast sleiden i. Ganske enkelt og greit.

 

 

tusen takk for et godt svar!

 

men front sikte er 7,5mm i svart.. litt i høyeste lage hvis du spør meg, kommer til og se ut som en hai finne :? .

Vet du om den svarte sikten kan slipes ned?, pga 7,5mm er jo nesten 1 cm? og den er vel laget av jern/stål og ikke plastikk håper jeg :shock: .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har et lite triks når man skifter sikter som sitter må bankes på plass (Antar man har dorer av mykt metall, og hammer med messinghode, eventuelt plast). Skru av alle plastdeler på våpenet (inkludert fiber og tritium) og annet osm ikke tåler varme. Sett stekeovnen på varmluft og 60°C og legg sleiden/revolveren inn, helst på et ikkeledende underlag (trefjøl, korkplate). Legg siktet i fryseren. Da er det enklere å får siktet på plass. NB! Husk grillvott, stål som holder 60-70°C lager fine brannsår. Husk å smøre opp våpenet (bør også tørrpusses først så ikke olje og fett blir til ad-hoc overflatebehandling).

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

7,5mm er jo nesten 1 cm?

 

..joa

 

Hvor høyt er det fiberoptiske som står på nå?

 

den som er på orginalt er 5,5mm.. tenkte og få børsemaker til og sette på jernsikte + slipe den ned.

 

vet ikke hvor mye han bør slipe ned, men det vet sikkert han.

 

skal ha det laveste justerbare baksikte som er mulig og få montert på den. hvis jeg bruker den orginale justerbare baksikte så bør jeg ha 7,5mm. men ikke hvis børsemakeren får montert et lavere et - som han sa at han skulle få til.(håper han har rett) - det er han jeg kjøper våpenet fra.

 

våpenet er ikke kjøpt enda, ble litt tull i klubben ang når jeg ble medlem, så må vente til mars/april :( , skulle fått den i februar egentlig. den ligger og venter på meg, har lagt den av + betalt litt cash.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor motere et frontsikte som er for høyt? Er det ikke enklere å skaffe et som er rett høyde? SIkter til Shadow finnes vel i flere høyder. Om du allerede har skaffet et sikte som er for høyt så går det kanskje å bytte det?

 

edit: Stavefeil.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor motere et frontsikte som er fot høyt? Er det ikke enklere å skaffe et som er rett høyde? SIkter til Shadow finnes vel i flere høyder. Om du allerede har skaffet et sikte som er for høyt så går det kanskje å bytte det?

 

 

et fot høyt som du kaller det er det man må opp i hvis man monterer orginale justerbare baksikte til cz shadow.

 

etter hva jeg har lest av de fra usa forums, så må du opp på 6,5mm/7mm hvis du bruker den som er tiltenkt cz shadow baksikte. hvis ikke så blir ikke så må du kompansere med og sikte over blinken om jeg husker riktig.

 

men som jeg skrev, Cz Costom har et jern sikte til cz shadow som er 7,5mm høy, den bør være som den er hvis du ikke setter inn et justerbar baksikte som egentlig ikke er laget for shadow(et som ligger mye lavere- men får børsemakeren til og sette den in, det skulle gå bra + da kan kan slipe ned jernsikte til ca 5,5mm.

 

han får avgjøre hvor lavt jeg kan få den + han gjør det gratis pga det er han/de jeg kjøper fra :D

 

fiberoptisk kommer til og lure meg litt har jeg hørt fra karsken, og han har peiling på hva han snakker om.

derfor skal jeg bytte til svart jern sikte. tror ikke CZ leverer noe lavere jernsikte til shadow enn 7,5mm- derfor=slipes ned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...