Jump to content

Egnet lim til Blazer Vanes


Hisbotten

Recommended Posts

Holder på å bygge piler til Afrika turen.

Skal bruke 2" Blazer Vanes på Maxima hunter skaft.

Men har problemer med å få BV til å feste skikkelig til pilskaftet.

Bruker Goat Tuff lim og har avfettet og tørket nøye av skaftene, men kan rive løs BV pilskaftet uten problemer.

 

Noen som har råd om lim eller andre triks for å få BV til å sitte?

Link to comment
Share on other sites

Eg har teste B.V med dei fleste lim typene på markedet og ikkje funnet noen som funker bra. Bytta til Norway Fusion Vanes og bruker loctite 454 gel, bruker også arrow wraps på alle pilene (lettere å bytte vanes når dei blir ødlagde). Dette er den beste kombinasjonen eg har funnet :D

Link to comment
Share on other sites

Eg har teste B.V med dei fleste lim typene på markedet og ikkje funnet noen som funker bra. Bytta til Norway Fusion Vanes og bruker loctite 454 gel, bruker også arrow wraps på alle pilene (lettere å bytte vanes når dei blir ødlagde). Dette er den beste kombinasjonen eg har funnet

 

Straight,offset eller Helical flecth?

Link to comment
Share on other sites

Prøvde å lime Blazer Vanes på Easton N-fused. Dei sit som eit skudd. Har prøvd å dra dei av men er ikkje sterk nok i hendene :overrasket:

 

Men på Maxima hunter var det ikkje noko bra resultat med B.V.

Det virker på meg som skaftene på Maxima Hunter har en veldig glatt/hard overflate i forhold til andre piler.

Prøvde å avfette med på både Aceton og sprit men til ingen nytte.

 

No har eg montert Norway Fusion på Maxima Hunter pilene og desse henger dønn fast.

Eg har vel skutt ca 100 skudd med Fusion/Maxima Hunter uten problemer sjølv med gjennomskyting flere ganger i pilstopperen.

Pilene flyg veldig bra med Fusion!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har begynt å bruke Arizona Fletching jigger, på Blazer Vanes.

Eg har kjøpt både helical og straight(med litt offset).

Det virker som Arizona jiggen, presser vanes bedre inntil pilen under herdingen av limen.

Bruker fremdeles Goat Tuff lim, men lar pilene stå lenger tid i jiggen før ein tar dei ut, og dette funker fint.

Eg påfører også litt meir lim en før, slik att eg må tørke av overskytene lim, når jiggen åpnes.

Blitzenburger jiggen er parkert så lenge!

Kan anbefale Arizona jiggene! Raske og enkle i bruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...