Jump to content

Skalle på plate: fyllmasse?


Haavard

Recommended Posts

Kjenner en som lager noen trebiter han montererer inn. Han sliper dem til sånn at de passer perfekt i lengderetningen når de blir tredd inn (vippet inn) bakfra og forover. Tror han muligens han bruker sparkel som fyllmasse (ta det med en klype salt), og så skrur han i treverket.

 

Det går også an å bore på hull i selve skallen og skru i den. Ikke like sterkt, men trofèet er vel ikke et turnapparat? Ved slik montering bør sikkert ikke hullene være for trange. Regner med skallen muligens kan sprekke da, iallefall hvis den er skikkelig tørket.

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker glassfibersparkel eller vanlig sparkel. men hvis jeg bruker den vanlige så klipper jeg opp litt glassfiber biter og blander inn. så lager jeg en trekloss som passer inn i hjerne rommet og sparkler den fast. det vill bli mere en sterkt nok og treklossen er for å få noe å skru fast i. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

:wink: Har aldrig brukt fyllmasse!holder i lang vei å borre 2 hull opp i hornbasen nedenfra og opp!sette i styre spiss og anpasse hvor på platen det skal borres hull og så sette i 2 stk skruer anpasset etter hvor store horn det er!på store horn kan det også settes på 4-6 punkter med aralditt som så kommer i kontakt mellom plate og skalle!totalt usynligt og supersterkt! har til gode å oppleve at horna/gevira løsner eller faller av :thumbup:
Link to comment
Share on other sites

Sist jeg skjøt en stor ren satte jeg bort arbeidet til en proff. Han fylte "hjernen" med et stoff som han senere kunne skru fast platen i.

Denne gangen har jeg tenkt og gjøre det selv. Er det noen som vet hva jeg skal bruke?

 

Kunne vi få sett et bilde av skjønnheten? :winke1:

 

TmmingavN95606.jpg

 

Skjåk -94

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...