Jump to content

Småviljakt med bue i USA eller Canada


lawman1

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som har vært i USA eller Canada for å jakte småvilt med bue og kan sende meg litt info om dette.

 

Har tidligere vært å jaktet småvilt i Canada med hagle, og betalte da bare 50 CAD i statslisens og kunne deretter jakte fritt uten guide. Noen som vet om dette også gjelder for buejakt?

 

Tenkte å prøve å jakte kalkun med bue. Etter det jeg har funnet ut på nettet, synes det som kalkunjakten i flere stater starter i mars/april. Er det noen som kjenner til områder eller outfittere som tilbyr kalkunjakt, eventuellt annen småviljakt med bue?

Link to comment
Share on other sites

virkelig tenkt og jakte kalkun uten guide? det er meget vanskelig og skyte en kalkun med tanke på at du skal treffe hals eller anus (direkte rute til hjerte og lunger) du bør også sette opp en blind og evt lage til en foringsplass noe som ville vært fint at en guide lagde til før jakt uansett om du velger guide eller ikke Happy Hunting! 8)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så populært med buejakt på småvilt i USA, bortsett fra kanskje kalkun. Kalkun er veldig vankelig å å jakte siden den er veldig varsom, og man er nesten heldig om man kan komme på skuddhold med gevær. Jeg ser ofte flokker langs veien, men så fort de kommer i skogen så vet de veldig godt hva som ikke hører hjemme der. Skal man på kalkunjakt kan det annbefales å bruke guide siden du neppe har mulighet til å sjekke området først.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...