Jump to content

vurderer kjøp av Remington


j.n

Recommended Posts

skal gå til anskaffelse av min første jaktrifte nå og kikker litt på en Remington Seven 308.

er dette ei god rifle? den er ikke rustfri for å nevne det.

 

hadde vert hyggelig med litt tilbakemeldinger fra folk som har vert borti denne rifla :)

 

på forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Har hatt og jakta med Seven i 14 år nå, og dette er faktisk den einaste boltrifla eg har hatt til jaktbruk bortsett frå salongrifler. Har vore innom mange kombiar, drillingar og LeverAction, men Sevenen har aldri forlatt skåpet.

 

Har den i .308Win og har kappa løpet på litt over 40 cm. Men ein lett Atec dempar (CTM4?) syns eg den er nydelig å skyte med. Kan vere litt kvass i rekylen utan dempar, i og med at det er ei relativt lita og lett børse. Har også modellen med blånert stål og trestokk, likar det best.

 

Har hatt på S&B-kikkert i både 1,5-6x42 og 1 1/2-4x22, men trivast best med den i 1,5-6.

 

Handla til meg ein KKC-stokk nå i haust, men har ikkje fått montert den på ennå. Går også med tankar om å bygge den om for å få løpsbytte-system, me får sjå.

 

Det du bør gjere først av alt er å definere kva slags jakt du skal bedrive, til mitt bruk er den glimrande.

 

Finnast eindel info om Seven på kammeret, søk litt rundt!

 

Du kan ikkje få kjøpe mi :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Sako 75 i 308. Kjempe godt fornøyd med den og kommer neppe til å bytte den ut.

Seven er litt for "tynnpipet" syntes jeg. Som en ren jaktrifle så er det jo greit, men dersom du skal ha bare en børse så hadde jeg nok valgt noe annet ja.

 

 

 

Ellers så har denne potensiale til å bli en riktig så grei jaktrifle.

 

http://ruger.com/products/gunsiteScoutRifle/models.html" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...