Jump to content

jaktpremiert ban ønskes til parring


-kim-

Recommended Posts

hei,har ei tispe på 5år jeg har lyst å ha et kull på.vært på en jaktprøve 2pr rådyr,losen tok ut av hørehold,så ble ikke nok tid..jakta blir første pri..jager bra :D 2 cert på utstilling..dårlig utvalg her i norge,kipt da det er noen flotte hunder.ho pleier å få løpetid i jan/feb

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
hei,har ei tispe på 5år jeg har lyst å ha et kull på.vært på en jaktprøve 2pr rådyr,losen tok ut av hørehold,så ble ikke nok tid..jakta blir første pri..jager bra :D 2 cert på utstilling..dårlig utvalg her i norge,kipt da det er noen flotte hunder.ho pleier å få løpetid i jan/feb
Link to comment
Share on other sites

ja,hørt me avlsråde..noe så tragisk :( de klarte og finne en han på 8år,som er utstillings chamion og en han som va 3 år men ikke en premie av noe som helst,men va go på jakt da,det klarer vel de fleste hann hundeiere å si :D er det så dårlig stelt med hanner i norge?ho anbefalte ikke over 2,5 prosent innavlsgrad.tispa mi er motvindens raxa

Link to comment
Share on other sites

fant en basse 10476/04 det er vel kanskje den du har fått før .

ser ut som om du må lete godt ,da innavlgraden er stor i norge .

vet ikke om basse lever heller :winke1:

 

hunden din er ille i slekt med de hundene som har fått jaktpremie i norge, så kanskje sverige er et bedre sted å lete,eller så må du finne en uten jaktpremiering. :(

Link to comment
Share on other sites

fant en basse 10476/04 det er vel kanskje den du har fått før . :(

 

Joda, han lever fortsatt og har det godt også. Blir ikke prøvd mer i avl. Første gang måtte tispeeier ta keisersnitt for å berge livet på tispa, og andre gang gikk tispa tom. Da ble det tatt spermprøve og han er steril. Hva som er sannheten om første paring vet jeg ikke. Mangler fortsatt ei bok første tispe-eier fikk låne av meg. Ser nok ikke den mer. Folk juger jo som kjent om allt. :evil:

 

Du får ha lykke til.

mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...