Jump to content

Fant "raring" i våpenskap til bekjent.


korporal

Recommended Posts

Jeg fant en litt rar .22 sl & lr i våpenskapet til en bekjent. Historien til våpenet skal være at det ble med over dammen rett etter krigen. Vedkommende dro til Amerika i ca. 1920 og drev farm der i 25 år. Han hadde med seg en del fine objekter blande annet denne salongen.

 

Legger ut noen bilder for og se om noen kanskje vet noe om våpenet.

All info mottas med takk.

 

Bilder kommer i neste post siden jeg over på pc. Vet ikke helt hvordan jeg legger ut bilder med iPad :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det kan lønne seg å surfe litt på nettet. Jeg har selv en gammel Savage mod 99 som jeg ønsket å finne info om, og fant faktisk en offisiell side med alt hva en kan tenke seg av info om denne børsa.

Det finnes entusiaster der ute som tar disse gamle børsene svært seriøst, så det skulle ikke forundre meg om det finnes en egen side om denne savagen også.

Link to comment
Share on other sites

Svigerfar har en sånn en. Den tar 16 skudd i rørmagasinet. Kan deles og puttes i sekken. Artig sak.

 

Rifla hans hadde et kikkertsikte fra 1900 & pil og bue, som stod oppå ei skinne som var limt fast. Jeg har putta på et nytt sikte og den samler innen ei fyrstikkeske på 70 m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...