Jump to content

CZ 85 Combat + ammunisjon


jednus

Recommended Posts

Først litt om CZ'en, nå har jeg endelig gått til anskaffelse av en CZ 85 Combat (med Hogue grep) som jeg har tenkt å skyte en god del med fremover, først mye trening og så feltstevner bl.a.

Hva er dette med avtrekket, det kan justeres på et vis, noen som vet hvordan dette funker? Er det for å korte ned vandringen?

 

Kjøpte også 3 forskjellige pakker 9mm ammo for å teste:

 

Blazer Brass

Lellier & Bellot

Og røveren Barnaul

(Alle er 115 gr. FMJ)

 

Noen erfaringer med disse? Ser allerede at Barnaul har fått en del positiv respons her på Kammeret, men noe svært blandet kritikk fra andre forum. Håper de funker fint pga den hyggelige prisen :winke1:

 

Også, er det bare FMJ som er lov i Norge? Har dette uansett noe å si når man bare skyter på papp opptil 50m?

Link to comment
Share on other sites

Det er lov å erverve hullspoiss kuler og ammunisjon til konkuransekyting i Norge.

Barnaulen er lakket for at den ikke skal ruste. (stål hylser)

Du burde også prøve magtech og gjerne noen tyngere kuler som 124 gr. Det har jeg hatt bra erfaring med i mine CZ'r. Rugeren mine ser ut til å trives med 115 gr kuler.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for tipset. På hvilken måte var 124 gr kulene bedre?

 

Må få kommet meg ut å teste før jeg reiser til sydligere strøk om en liten uke! Er så forbaska kaldt å stå ute å skyte nå, men ser at det ikke hindrer folk i å dra på banen uansett :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...