Jump to content

Toppjakt i Sverige, sted og utstyr


Guest

Recommended Posts

Hei dere,

 

Sikkert mange som har svart på dette før, men er det noen som vet om noen "gode" områder for toppjakt i Sverige og som er innenfor 4-6 timers kjøring fra Oslo/Drammen ?

Har hørt at det er tynt med snø i Sverige også, er en kar på XXL som kommer derfra og som sier at det er lite fugl mtp toppjakt der nå.

 

Lurte også på hvordan det er å bruke truger på toppjakt. Personlig har jeg bedre erfaring med truger enn med ski på jakt, spesielt om man bruker en slik beredskapreim som de selger på http://www.fripro.se" target="_blank (quickshooter). Bråker truger for mye, eller går det ut på det samme ?

 

Takker for alle svar !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke så veldig mye erfaring med toppjakt. Men når det gjelder ski kontra truger er jeg ikke i tvil. Har du egnede ski, så bruk det. Du får mer gratis, dekker et større område og kan bevege deg raskere med ski enn med truger. Og det kan være en fordel når du har glemt tida og finner ut at det snart er mørkt og du er langt fra leirplassen.

Den vesle erfaringen min med truger, tilsier også at du bråker noe mer enn med ski.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...