Jump to content

Tikka M65 Sporter prosjekt.


Jakob

Recommended Posts

Skal oppgradere godrifla i vinter.

Blant annet har jeg tenkt til å pusse ned stokken og ha oljet stokk på den.

 

Noen som har noen gode forslag til å beholde den gamle røffe overflaten i pistolgrepet og på forskjeftet?

Er jo mye jobb å skjære opp nettskjæring...

 

tikka%20m55_3.jpg

 

Ikke denne rifla, men helt lik stokk.

Link to comment
Share on other sites

Følger deg med argusøyne. Ervervet nettopp en slik og føler at det er en stayer hos meg. Flutet shilenpipe på min. Noen hundre skudd gammel. Dette blir langhold/koseskytebørse hos meg. Stokken er lakket, så kanskje blir det til slutt nedpussing og oljing på meg også. Men det er ikke første pri. Først må jeg få ladd litt og prøvd børsa. Har trua. Kul børse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er det prøvd litt forskjellige ladninger med Nosler CC i 140grs. Må si denne leverer varene som forventet. Har ikke noe bilde, men samlingene lå i hvert fall nede under 20-tallet med mange av ladningene. Har nå ladd opp et antall patroner med av 46,5grs N-15 Det ble en desimal fordi jeg ikke gadd å finjustere kruttmålet skikkelig, og regner med at det har nada å si da 47grs ga like fin samling. Under forrige test var jeg stressa, og hadde bare tre patroner pr steg på stigen, så jeg er fremdeles litt spent på hvor god presisjon jeg kan få ut av børsa. I morgen blir det en tur på banen for skikkelig koseskyting.

 

 

Men til saken: Jeg tenker å montere tofot på børsa, noe som vanskeliggjøres en smule av at det sitter en skinne under forskjeftet. Etter å ha sett en løsning i Malle sin nye tråd om sin nye Remington, søkte jeg litt og fant ut at Harris lager adaptere til formålet. Problemet er bare at det finnes flere typer, og jeg vet ikke hva slags jeg skal kjøpe.

 

http://landro.no/produkter/v_pendeler/harris_to_fot/

 

M.Landrø fører disse, og de koster 170kr/stk, så det er ikke så mye å lure på egentlig, men vet noen hvilken som vil passe i skinna på Tikkaen?

Link to comment
Share on other sites

Noen av disse adapterne som går i skinna på en steyr scout?? sorry off topic, men håper jeg just fant noe jeg har leta etter :D

Ellers: spennende med alt som har med Tikka55/65 å gjøre, har just tatt over en pent brukt 55 fra fattern og venter på mcmillan skjefte grunnet titommeltott oppussing av orginalskjeftet :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...