Jump to content

Kapping av løp, hva kan man forvente slags resultater?


barerobert

Recommended Posts

Jeg er ny på området og lurer på hva kan man oppleve når man kapper løpet på en salongrifle?

 

Subammo som går i overlyd?

Vanlig ammo som går subsonisk?

Endret ballistikk?

 

 

Det jeg vurderer er hvor mye jeg skal kappe løpet på en BRNO mod.2 for at den ikke skal bli så lang med demper.

Og jeg vil helst kappe den så mye som mulig/lovlig for å gjøre den mest mulig hendig...

Link to comment
Share on other sites

Endring: har gått gjennom det meste og det er så mye motstridende ting å lese...

Noen mener at om løpet er FOR kort eller FOR langt så kan hastighetsvariasjoner forekomme.

Andre igjen mener at et kortere løp vil ta ned hastigheten på skuddene og dermed gjøre våpenet stillere, noe som jeg ønsker...

Link to comment
Share on other sites

Samme her.

Jeg kappet min ved 43 cm for å ha en gjenging/kroning i fremtiden.

Satte på sonic45 demper med 3 ekstra moduler, samt ny tommelhullstokk fra Boyds.

Jeg vil også anbefale en avtrekkerjobb med dette shimssettet man får kjøpt. Djevelsk fornøyd med min børse om dagen.

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Før hysteriet om lengde kappet man av løpet tilsvarende lengden på demperen montert dvs demperens lengde -2cm til gjenger som går inn i demperen. Nå er det jo da smart å sjekke at løpet ikke kommer under minste målet ved den metoden, som gir en like kort og hendig børse som man hadde også etter montering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...