Jump to content

Hersens havesyke..


Hedmarkingen

Recommended Posts

Jeg har nå sittet å beglodd internett i det håp om å få øye på en reproduksjon av en 1911A1 med moderne toleranser.

 

Det nærmeste jeg har funnet er:

Auto Ordnance 1911A-1 , firmaet eies av Karh.

16100.jpg

 

Har ikke lykkes å finne en forhandler i Norge.

 

Er det noen som har tips om andre fabrikat som er parkerisert, og er gode reproduksjoner som ikke trenger løpsbushing, og annet mekanisk arbeide for å faktisk prestere gode samlinger ?

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke se bort i fra at du har mer hell med Springfield eller Colt.

 

Ser da ikke så værst ut en Springfield mil-spec PB9108LP som modellen heter:

SA_MS_R_3_640.jpg

 

Men, det finnes jo ingen som forhandler springfield i Norge lenger etter det jeg kan se. Sarpsborg våpen som var importør har jo gitt seg.

 

Har sett en Colt 1911A1 til salgs på nettet, den har litt brukspreg da dette er en en original WW2 kriger.

 

Stemmer det at disse originale gamle krigerne er såpass "løse i fisken" at de sprer og dermed ikke skyter gode grupper uten å måtte ty til kostbare kirurgiske inngrep av en person som har veldig god greie på Colt ?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at disse originale gamle krigerne er såpass "løse i fisken" at de sprer og dermed ikke skyter gode grupper uten å måtte ty til kostbare kirurgiske inngrep av en person som har veldig god greie på Colt ?

 

Det stemmer forholdsvis ofte ja, men det gjelder jo alt av 1911 - med untak av "high -end" pistoler.

Min første .45acp var faktisk en 1911 Norinco og den gikk godt med noe ammo, men selv om den nøkklet fælt. kulene traff da stort sett svarten, om de nå gikk fremover, baklengs eller sidelengs.

 

Kjøper man en "rimelig" 1911 regner jeg uansett med at den måt il børsis for trimiing og tuning etter mine specs og behov. Vanskelig å komme utenom, med mindre man handler dyrt med en gang (Kones STI YTargetmaster har gått bra fra dag 1, uten børsemaker behov)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå sittet å beglodd internett i det håp om å få øye på en reproduksjon av en 1911A1 med moderne toleranser.

 

Det nærmeste jeg har funnet er:

Auto Ordnance 1911A-1 , firmaet eies av Karh.

16100.jpg

 

Har ikke lykkes å finne en forhandler i Norge.

 

Er det noen som har tips om andre fabrikat som er parkerisert, og er gode reproduksjoner som ikke trenger løpsbushing, og annet mekanisk arbeide for å faktisk prestere gode samlinger ?

 

Ikke no problem å skaffe Kahr til Norge...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...