Jump to content

Rizzini- erfaringer?


Påsan

Recommended Posts

Hei.

 

Har etter mye om og men bestemt meg for å kjøpe ei skikkelig o/u hagle til konkurranse. Klådde på ei Beretta 686 E på Eidskog under NM nå, og jøss, jeg likte hagla jeg. Men da jeg så litt rundt på nettet etter andre hagler, fikk jeg opp øyet for Rizzini`s sportingmodeller; Premier og S2000. Haglene ser jo utrolig flotte ut på bilder, og jeg planlegger å ta en tur til Landrø en dag for å klå og omsider bestemme meg.

 

Men når jeg skal handle for så mye penger ønsker jeg å høre erfaringer fra folk som har Rizzini. Beretta har jeg hørt mye om, både godt og vondt.

Om det er noen andre eventuelle forslag, mottas det med takk. Pris maks 30 000,-

 

Påsan

Link to comment
Share on other sites

Hei Påsan,

 

Har skutt med Rizzini i 2,5 år nå. Børsa er en Premier Trap modell, med 30" løp.

Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd. Godt bratt pistolgrep som har god

håndutfylling er kanskje det jeg liker best. Meget godt balansert våpen også.

Anbefales! :D

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg jakter med en Rizzini omnium 12/76 og er godt fornøyd. Børsa faller meget godt og jeg treffer bra med den. Den virker godt og solid bygget noe som er viktig for meg da jeg har sansen for kvalitet. Jeg vil ikke være redd for å anbefale Rizzini. Viktig at folk får opp øynene for at det ikke bare er Berretta i Italia som kan å bygge børser! :P

Link to comment
Share on other sites

Og en helt annen finish på piper. Generelt er S2000 mer gjennomført og i følge min selger på Landrø så er avsluttnings arbeidet på S2000 også bedre mtp overgang tre/stål på låskasse/kolbe.

Og det ser man ganske kjapt.

Skyte opplevelsen er nok ikke så veldig forskjellig på de 2 modellene.

 

Og treverk koster penger så ,ja den pris differansen er forsvarbar spør du meg!

Link to comment
Share on other sites

Skal ha med langchoker ja :wink:

Gleder meg litt nå...bare våpensøknaden kommer igjen :roll:

Likte balansen med 75cm pipene..blir ikke så framtungt som med 81cm, og ikke så vinglete som 71cm.

Ang. skjeftet; på utstillingsmodellene var det MINST like fin ved i Premier-modellene som på S2000..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...