Jump to content

Mag holder - 1911 singel stack


Think!

Recommended Posts

Håper denne tråden kan være en opplisting av alternative mag holdere til bruk i IPSC Classic division = 1911 våpen med singel stack magasiner.

 

Pr idag bruker jeg denne fra Tuff Products. Har ingen brukererfaring men jeg kjøpte den fordi at jeg på lite belteplass får plass til 5 magasiner (setter i magasin i annenhver lomme). Jeg ser for meg at dersom enn bruker tradisjonell magholder fra f.eks DAA race master med innlegg så vil det ta uhorvelig med plass = vanskelig å sitte godt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke feil, bare en annen orientering, det er en ganske vanlig måte å ha magasinene på for å spare plass. Ikke noe problem å justere seg selv til denne magasin orienteringen så lenge en tar magasinet riktig, peke finger på hulene/fremside. DAA magasin holderne kan enkelt monteres 90 grader ut fra kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har versa pouch på 3 rigger, CZ Shadow/P30, STI Edge og M&P9. De fungerer utmerket men er ikke det beste. Ghost lager ikke så mye bra utover magholdere. Men DAA ser ut til å være best på markede så langt til Double stack. Singel stack vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Tja... jeg vil enten satse på en Wildbunch rigg fra F.eks Mernickle

erwb1r1a.jpg

Med noen ekstra magholdere (Håper julenissen leser denne tråden)

 

Men akkurat nå er Classic riggen et RIWAL 1911 hylster og en håndfull gamle og nye Naklingholdere.

 

Du trenger ikke ekstra magholdere, Hassel! Det er jo loops for ekstra, single skudd bak på beltet! :roll:

.. tar sikkert ikke mer enn et minutt eller to å plukke ut dem, lade magasinene og begynne å skyte igjen.

 

..og da slår du fremdeles meg ..

 

Hilsen Siph .. eeehh .. Julenissen

Link to comment
Share on other sites

Versa Pouch fungerer vel stort sett best med doublestack-magasiner. Mine er iallefall oppsatt med de tykkeste insertene. Da sitter P226-magasinene mine perfekt, men et singlestack 1911-mag vil bare ligge å slenge nedi.

 

Bazer_punk har en belterigg satt opp for singlestack, men husker ikke hvilke poucher han bruker. Du kan PM'e fyren og spørre :D

Link to comment
Share on other sites

Har 4 enkle og en dobbel holder. Er ikke plaget med at beltet sitter dårlig mot innerbeltet, men om så er tilfellet il jeg tro at litt lim og borrelås på magholderene vil løse problemet. 6 magasiner rundt livet løser de fleste stager vil jeg tro.

Jeg har enkel Safariland som er justerbar, og den fungerer meget bra. Dobbel er Don Hume, som fungerer sånn passe pga at magasinene står litt for tett og rett opp og ned. Jeg anser at alle holderne fungerer best når man får justert riktig vinkel, alt etter hvor de står rundt livet.

 

Y

Link to comment
Share on other sites

Versa Pouch fungerer vel stort sett best med doublestack-magasiner. Mine er iallefall oppsatt med de tykkeste insertene. Da sitter P226-magasinene mine perfekt, men et singlestack 1911-mag vil bare ligge å slenge nedi.

 

Bazer_punk har en belterigg satt opp for singlestack, men husker ikke hvilke poucher han bruker. Du kan PM'e fyren og spørre :D

Jeg har ikke noe problem med mine 1911 magasiner, men det er mulig vi har montert dem forskjellig. Hvis du roterer de innsertene du har 90 grader slik at den tabben stikker opp slik at strammeskruen på utsiden ikke går gjennom den så gikk det greit for meg. Strammet litt på strammeskruen så sitter de så fast jeg bare vil.

Link to comment
Share on other sites

Joa, funker sikkert det, men da ville jeg heller gått for magasinholdere som var ment for singlestack i utgangspunktet :D

Jo, det kan være et poeng det, men skikkelige magasinholdere er ikke billige og disse Versa Pouch kan man bruke i de fleste divisioner (Production, Limited, Limted 10, Single Stack, og Open), iallefall i USPSA som jeg skyter. Det er mulig det er andre regler i IPSC, men jeg vet ikke så mye om IPSC.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er nevnt Nakling magasinholdere i denne tråden et par steder - og de er nå i produksjon igjen. Jeg kan levere holdere til Singlestackmagasiner, CZ-magasiner og STI-magasiner.

 

Det er mulig denne posten er litt i konflikt med de kommersielle reglene på kammeret.no, men jeg tar en sjanse likevel, siden jeg synes dette også har kulturhistorisk interesse.

 

Holderne var i produksjon i forskjellige modeller fra 1980 til 2002, og nå har jeg børstet støvet av formene og fyrt opp varmeapparatene på nytt.

 

Mer om magasinholderne kan du lese på

 

http://mag.nakling.no

 

 

Vidar Nakling

Link to comment
Share on other sites

Kult Vidar! :D

 

Disse holderne kan dere trygt kjøpe folkens!

Supre magholdere til alt av magasiner.

De har dog sin bakdel ved "plukk-opp-magasin-fra-bord" stager...

 

CR-Speed er også nevnt her lenger oppe...

Versa kommer nå med en ny insert for single stack, så da er de også konkurransedyktige.

Link to comment
Share on other sites

Det er nevnt Nakling magasinholdere i denne tråden et par steder - og de er nå i produksjon igjen. Jeg kan levere holdere til Singlestackmagasiner, CZ-magasiner og STI-magasiner.

 

Det er mulig denne posten er litt i konflikt med de kommersielle reglene på kammeret.no, men jeg tar en sjanse likevel, siden jeg synes dette også har kulturhistorisk interesse.

 

Holderne var i produksjon i forskjellige modeller fra 1980 til 2002, og nå har jeg børstet støvet av formene og fyrt opp varmeapparatene på nytt.

 

Mer om magasinholderne kan du lese på

 

http://mag.nakling.no" target="_blank" target="_blank

 

 

Vidar Nakling

 

Hvor er Liker knappen? :lol:

Etter og ha lest gjennom disse sidene ser eg at her har vi med en som har humoristisk sans og gjøre!

Annbefalt og lese gjennom!

Håper at vi ses på stevne i år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...