Jump to content

Hvilken stokk til Carl gustaf rifle


h.nergad@gmail.com

Recommended Posts

Har en jakt ombygd carl gustaf rifle i 6,5 55. Har tenkt og kjøpe ny stokk til den men er ikke helt sikker på hvilken mauser den bygger på. Bolt avstand er ca 19,4 cm, bolten spennes på vei "inn". Noen som vet hvilke mauser kasse den er bygd på evt om det er forskjell på 96- 94 osv. sitter også en avtrekkssikring på den noe jeg ikke her helt fornøyd med, kan jeg skru over en boltmoffe med kvartsikring?

Link to comment
Share on other sites

På Boyds sin hjemmeside finner du mange fine og rimelige stokker til riflen din, om det er en smallring mauser. Der finner du og et målskjema hvor det er oppgitt hva som tilhører hva, av mauser.

Johnny Boberg er rimelig og har stokker, så det er vel valget som er største problemet.

Satte på Boyds smallringmauser stokk på den gamle 3006 Stigaen. Da hadde den allerede fått 1:10 løp, skinne til kikkerten og gjenger og ny bedre 44 kikkert med nye ringer. Ble ny rifle. Stokken ga en helt annen rekyl og skyteopplevelse, for ikke å unnlate å nevne presisjon. Og såååå pent det ble.

Med et så godt utgangspunkt som du har, så er det bare å gå i gang. Sikringen finner du utav, her kan ikke jeg hjelpe deg før jeg ev. vet mer om låskassen. Andre med CG kunnskap kan sikkert bistå bedre her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...