Jump to content

Har du bil? Da er du terrorist!


Jegermeistern

Recommended Posts

Fa*n heller, kan vi ikke bare dra frem det røde flagget fra skapet, ikke det med rose på men bilder av sigd og hammer??

 

Føler det varmer sjelen å bli kalt potensiel terrorist av en idiot som heller burde sittet i isolat fremfor å lufte sine gale meninger på eteren!

 

Ser knapt nok forskjell på de to flaggene jeg.. :D

Link to comment
Share on other sites

 

Innholdet er heller ikke like ekstremt som en del vil ha det til. Det er feks ikke snakk om et forbud mot avbitere eller finlandshetter, men at man kan straffes for innehav hvis det kan bevises en direkte forbindelse mellom gjenstandene og terrorhandlinger OG at man ikke har noen rimelig grunn til å ha de. Dette er selvfølgelig problematisk, men det er ikke snakk om at man kan straffes for innehav alene eller at innehav skal gi skjellig grunn til mistanke.

 

 

Nå synes jeg det virket som om lista for direkte forbindelse mellom gjenstandene og terrorhandlinger var særdeles lav. Det at man ikke trenger å "aktivt delta i" , men kun trenger å ha vært tilstede på (hvor nært egentlig?) forberedelser til terrorhandlinger. Og bevisbyrden ønskes flyttet til andre enden av rettssalen, nemlig tiltalebenken.. Samlet sett er det ille nok i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...