Jump to content

lydemper til 17 hmr


knutmstien

Recommended Posts

hei gutta boys:)

 

jeg har kjøpt meg ny sako quad 17 hmr etter jeg solgte min forrige :shock: klarte ikke leve uten :lol:

bestillte hausken mini demper i 17 hmr,men forhandleren failet på bestillingen... :cry:

fikk heldigvis lånt en hausken mini i 22 av forhandleren som plaster(flott tilltak av ranajvillmark) :D

mennneee så til spørsmålet!

noen som har testa ut 22 kontra 17 diameter?har jeg noe vesentlig mere demping å hente?

syns ikke de smeller så hestgærle sånn som det er nå men,hadde atec 22 på forrige rig,den syns jeg ga engoddel mere smell enn med hausken :roll:

eneste plusset jeg kan tenke meg er jo selfølgelig att jeg har en demper til 22lr om jeg skulle kjøpe ett løp til i ettertid :winke1:

men vil ha minst mulig smell da jeg bor i en ganske åpen dal me masse fjellvegger å illsinte naboer:evil:

 

takker for svar

 

mvh knut på stien

Link to comment
Share on other sites

Der er en test i ett av årest jaktblader på akkurat dette med 22 kontra 17 demper på 17hmr (muligens en Lien artikkel), Dataene der var etter som jeg kan huske slik at der ikke var noe å hente på 17 demper (skal se om jeg finner artikkelen).

 

En annen sak er det at jeg mener en std 22 lr demper ikke har nok volum for en 17hmr. T.d kjøpte jeg i sin tid en A-Tec CMM rimfire 6 (22) til min 17hmr, først ved 8 moduler var jeg fornøyd med dempingen. Merk at det jeg endret med de to ekstra modulene kansje ikke var så mye selve dempingen, som lydsignaturen av skuddet (resultatet ble en lavere frekvens og mere ubestemmelig rettningsbedømmelse av smellen).

To moduler til (10) hadde nok vert enda bedre, men for meg ble kompromisset lengde demping oppnådd med 8 moduler.

Link to comment
Share on other sites

mener jeg har lest en plass att mini'n hadde mere effektiv kammer (rom) en atec,har ikke mulighet til å utvide mini'n da:? har jo sikkert muligheter til å få bytte den jeg har til en atec å maxe opp med moduler :lol:,

annet spørsmål jeg kom på i farta,vis jeg kapper løpet til 40 cm, vil det påvirke demperens prestasjon? hadde en tikka t3 med 40 cm løp,dæven det smeller bra mye mere en med orginal lenge,hadde ikke demper på dem så vet ikke hva evt påvirkning det kan medføre.

 

takk for svar:)

Link to comment
Share on other sites

Betyr ingenting og kappa løpet til 40 cm.

 

Meg og noken kompisar gjennomførte ein blindtest med minien i .17 og 22. Begge desse slår atecen med 6 og 8 modular. Alle syns .17 dempa bedre. Eg skaut, så eg viste jo ka som stod på, men eg syns .17 va bedre eg og. Blir litt anna lyd. Meir som ein plystre lyd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...